Agenda verda

 

1. CONSUM ENERGÈTIC

Aprofitar al màxim la llum natural del dia per a aquells espais prou lluminosos.

No encendre els llums quan no cal.

Tenir aixecades les persianes de totes les aules, obrir la llum només en cas de que sigui necessari.

Apagar els llums sempre que sortim d’una aula.

Utilitzar bombetes de baix consum i llarga durada per il·luminar els espais.

Utilitzar temporitzadors en els llums de lavabos, magatzems o passadissos d’ús escàs. Cada curs té un responsable.

 

 

2. CALEFACCIÓ

Utilitzar uns temporitzadors en la calefacció del centre el qual funcioni com a control automàtic de la temperatura, per tal de poder evitar un excés de calor oun excés de fred en diferents sectors del centre. La temperatura ideal està  entre els 19 i 21 graus centígrads.

 

 

3. AIGUA

Utilitzar aixetes que minven l’ús de l’aigua o que eviten les pèrdues. Ús de temporitzadors.

Utilitzar la opció de mitja descarrega d’aigua en les cisternes dels vàters.

Recull de l’aigua de la pluja que cau del teulat en un bidó per a regar.

Recull amb galledes de l’aigua que utilitzem per rentar estris, les mans…

 

 

4. RESIDUS

Reciclem, Reutilitzem i Reduïm :

Per preservar els recursos naturals.

Per contaminar menys el medi ambient.

Per millorar la nostra qualitat de vida.

Per estalviar la matèria prima ( arbres, aigua…).

Reduir el nombre de residus que generem.

Per cuidar el nostre planeta terra.

 

Distribució de contenidors selectius i de rebuig en els diversos espais del centre: paper i cartró, envasos i embolcalls, vidre, matèria orgànica…

PAPER
  • El paper que no es pot reciclar es llença a la paperera blava.
  • Tenir a cada classe un capsa o safata amb papers per reutilitzar (esborranys….)
  • Sempre que sigui possible, procurar fer fotocòpies per les dues cares.
  • S’ha d’ utilitzar els fulls per dues cares.
  • Reutilitzar el paper (còpies mal fetes, sobreres,…) per fer esborralls.
  • Potenciem la reutilització de llibres de text.

 

ALUMINI/PAPER FILM
  • No es pot utilitzar paper d’alumini/film com embolcall.
  • L’ús de carmanyoles per portar els entrepans/fruita

 

ENVASOS
  • Es llencen a la paperera groga situada al vestíbul.

 

ALTRES
  • Fer ús de piles recarregables.
  • Plantejar i executar una política explícita en les compres de material escolar, tenint en compte les característiques dels materials: no contaminants, reciclats, reutilitzables, etc.
  • Dur aquells residus idonis a la planta de compostatge.

 

 

5. PLA ACÚSTIC

A cada aula hi ha un semàfor que regula el nivell del so. Els alumnes han d’aprendre a autoregular-se.

Totes les cadires tenen uns taps per evitar sorolls.

 

 

 

6. HORT ESCOLAR I PLANTES AROMÀTIQUES I D’ORNAMENTACIÓ

A Educació Infantil tenen uns testos on planten i cuiden plantes aromàtiques i d’ornamentació.

A primària es treballa l’hort .

Plantem espècies aromàtiques a l’hort en el control de plagues.

Es fa compostatge i recull d’aigua.

 

 

 

 

7- ENFILADISSES I ABRERS DE L’ESCOLA

ARBRES FRUITERS

Cada classe tenim un arbre del qual som responsables. Al llarg de totes les estacions treballem el nostre arbre fruiter.

ENFILADISES I FLORS

Al voltant del pati plantem enfiladisses i flors. Cada classe és responsable de enjardinar i cuidar una zona.

 

 

 

8. L’ESMORZAR

 Objectius:

Fomentar l’esmorzar com un àpat decisiu en l’equilibri alimentari.

Potenciar el consum de cereals i fruita fresca.

Utilitzar materials per embolicar o dur l’esmorzar a l’escola que no contaminin el medi ambient o es puguin reutilitzar: Recipients de plàstic ( carmanyola), Boc’n roll..

 

  • Els dimecres els alumnes porten fruita per esmorzar.
  • Es porten les restes ( peles de fruita, etc.) per fer compostatge.