NOFC

Les normes d’organització i funcionament de centre ( NOFC)  són les eines de les que ens hem dotat per regular la vida interna del Centre, i establir de forma clara i coherent les relacions entre els diferents sectors que formen part de la comunitat escolar, plasmant les regles que obliguen a tots els qui d’ una manera o altra participen en l’educació dels alumnes, per tal de garantir els drets que la legislació actual els atorga.

Les normes de funcionament apleguen el conjunt d’acords  i decisions d’organització i de funcionament que s’adopten per fer possible, en el dia a dia el treball educatiu i de gestió que permet assolir els objectius proposats en el projecte educatiu de Centre i en la seva programació anual.
En l’elaboració d’aquest Reglament s’han tingut en compte els següents principis: El desenvolupament de l’educació i la convivència dins d’un marc de tolerància i respecte a la llibertat de l’individu; assegurar l’ordre intern que permeti assolir amb major plenitud els objectius del nostre Centre; assegurar el correcte compliment de les normes vigents  que permetin el respecte els drets dels individus de la comunitat escolar i així mateix el compliment dels deures i obligacions inherents a aquests drets.

En les NOFC del nostre centre queden recollides:
  • L’estructura organitzativa de govern i de coordinació.
  • L’organització pedagògica del centre.
  • La convivència en el centre.
  • La col·laboració i participació dels sectors de la comunitat escolar
  • Altres aspectes generals d’organització  funcionament del centre com: organització d’horaris, entrades i sortides, l’esbarjo, l’absentisme…
El marc normatiu que regula les NOFC :
  • Llei orgànica 2/2006 del 3 de maig. LOE.
  • Llei 12/2009, del 10 de juliol, d’educació LEC.
  • Decret 102/2010, de 3 agost, d’autonomia dels centres educatius.
  • Decret 279/2006, de 4 d’abril, sobre drets i deures de l’alumnat i regulació de la convivència en els centres educatius no universitaris de Catalunya, derogat parcialment ( art.4 i Títol IV) pel Decret 10»/2010, d’autonomia dels centres educatius.
  • Decret 155/2010, de 2 de novembre, de la direcció de centres educatius i del personal directiu professional docent.
  • Resolucions que aproven els documents per l’organització i funcionament del centre.

NFOC  Escola Creu Alta
En revisió