COM TREBALLEM
TREBALL PER PROJECTES
Els infants aprenen de manera global integrant els aprenentatges de les diferents àrees i construint entre elles una xarxa de connexions que els permetran aprendre a aprendre.
TREBALL PER RACONS
És un temps en què cada infant passa per un racó cada setmana d’entre una varietat de propostes, el que permet atendre la diversitat d’interessos, ritmes i capacitats de cada infant.
TREBALL PER AMBIENTS
Són espais d’auto aprenentatge a les aules o espais externs. A cada ambient hi ha unes propostes per tal que els nens/nenes en grups heterogenis puguin construir els seus propis aprenentatges a partir del joc, l’observació, l’experimentació, la invenció, la cooperació i la interacció amb els altres.
L’infant és el principal agent del seu aprenentatge, ja que fa els seus propis descobriments mitjançant la pràctica i interioritza així els nous coneixements.
Els ambients són de lliure elecció, els/les nens/es trien on volen anar.
A l’entrar en l’ambient es fa una petita conversa en rotllana per parlar de les diverses propostes. En finalitzar es torna a fer una conversa on els/les nens/es expliquen les experiències que han tingut en l’ambient.
– Ambient de llum i ombres
Des del joc amb les ombres fins a l’experimentació amb els materials més sofisticats, els infants investiguen les propietats de la llum i del color, es fan hipòtesis i comproven els resultats. Els materials que els oferim són un recurs per a crear i composar imatges, jocs d’ombres i colors, dibuixos…
– Ambient científic
L’objectiu d’aquest ambient és oferir als infants un espai on puguin descobrir i experimentar amb una diversitat d’elements i situacions prèviament dissenyades pel mestre, però de manera autònoma, de forma que ells mateixos n’extreguin les pròpies conclusions després de les interaccions. A l’aula disposem de diverses caixes sensorials amb elements naturals.
– Ambient construccions
Construir és un procés creatiu on intervenen diferents capacitats, estratègies i recursos. Aquí s’afavoreix la imaginació i la creativitat a través de materials diversificats que permeten construir diversos projectes.
– Ambient artístic
En aquest ambient posem a l’abast dels infants diferents materials plàstics perquè desenvolupin amb llibertat la seva creativitat. A cada sessió es fan vàries propostes perquè ells escullin quines volen realitzar. Els/les nens/es poden experimentar, crear, dissenyar i elaborar petites obres d’art.
– Ambient de joc simbòlic
A través d’aquest ambient desenvolupem la imaginació i la creativitat dels nens/es. S’afavoreix l’expressió oral i el llenguatge simbòlic, verbal i corporal.
Els infants juguen a representar diferents rols imitant accions de la vida quotidiana i establint relacions entre ells (la caseta, la botiga, el metge…).
– Ambient de moviment i ioga
Infants estirats a terra, amb els ulls tancats, en silenci, escoltant la música que sona de fons…
El ioga millora la memòria, l’atenció i l’aprenentatge, alhora que fa conscients els infants de les seves pròpies emocions.
Aporta als nens i nenes relaxació i tranquil·litat en moments de cansament i excitació.
ALTRES PROJECTES
Artistes
Cada any es treballa un artista (Miró, Tàpies, Yayoi Kusma). A través de diferents activitats es pretén desenvolupar les seves capacitats expressives, representatives i artístiques, mitjançant una gran varietat de materials, tècniques, destreses i habilitats.
Psicomotricitat
És un espai que conté i que ofereix als infants una sèrie de materials pensats i ajustats al desenvolupament de les seves necessitats. És un context de confiança, seguretat i llibertat on l’ infant podrà expressar-se, relacionar-se i tenir experiències vitals.
Racons joc simbòlic
Els infants juguen a representar diferents rols imitant accions de la vida quotidiana i establint relacions entre ells (la caseta, la botiga, el metge…). Juguen a representar la vida real, explorar i reproduir el món social dels adults que els envolta.