Carta Compromís Educatiu

La llei d’educació de Catalunya ( 12/2009), a l’article 20 estableix que “els centres, en el marc del que estableix el títol i d’acord amb llurs projectes educatius, han de formular una carta de compromís educatiu, en la qual han d’expressar els objectius necessaris per assolir un entorn de convivència i respecte per el desenvolupament de les activitats educatives”.

Tots sabem la gran importància que té la família en el desenvolupament i l’educació dels fills/es. També som conscients que un cop comencen l’escolarització és molt important una bona comunicació entre la família i l’escola per a continuar aquesta educació i formació. Per a obtenir els millors resultats educatius i formatius cal que hi hagi respecte mutu i confiança entre la família, principal educador, i l’escola. Cal que cada part tingui clares quines són les seves funcions i establir un diàleg sempre faci falta . És per això que signem aquesta carta de compromís educatiu per  fer una reflexió sobre punts clau que corresponen a cada sector i que intervenen directament en el desenvolupament integral de l’alumnat.

carta compromís.EDUCACIÓ INFANTIL
carta compromís.PRIMARIA

Cliqueu per descarregar

Compromisos per part del centre

1. Facilitar una formació que contribueixi al desenvolupament integral de la personalitat de l’alumnat tot estimulant les seves capacitats, competències i habilitats, que sigui adequada als diferents ritmes d’aprenentatge i que fomenti l’esforç i el rendiment, tot seguint les directrius normatives de les lleis vigents i del projecte educatiu de l’escola.

2. Informar la família del Projecte Educatiu i de les Normes d’ Organització i Funcionament del Centre.

3. Vetllar per  garantir els drets i els deures de l’alumne/a en l’àmbit escolar.

4.Crear, a l’escola, un clima de convivència que faciliti el sentiment de pertinença a la comunitat educativa i d’identificació amb el Centre.

5. Adoptar les mesures educatives alternatives o complementàries adients per atendre les necessitats específiques de l’alumne/a (en funció dels recursos disponibles i els criteris establerts a la Comissió d’ Atenció a la Diversitat/Reglament de Règim Interior del centre) i mantenir informada la família.

6. Informar la família i l’alumne/a dels criteris que s’aplicaran per avaluar el rendiment acadèmic i lliurar els informes d’avaluació.

7. Mantenir la comunicació  amb la família per informar de l’evolució acadèmica i personal de l’alumne/a. L’escola fa com a mínim una entrevista amb cada família cada curs i una reunió de nivell a l’ inici de curs.

8. Informar la família de les tasques d’estudi que cal fer fora de l’horari lectiu i del seu grau de compliment.

9. Oferir assessorament a la família en l’adopció de criteris i mesures que afavoreixin l’evolució de l’alumne/a  i del seu rendiment escolar, a través del/de la  tutor/a.

10. Quan es produeixi absentisme escolar, el Centre es posarà en contacte amb la família per tal d’assabentar-los de la situació i recordar-los les obligacions que tenen de vetllar per la correcta escolarització dels seus fills/es . Si d’aquesta actuació no en resulta la rectificació del comportament d’absentisme, la direcció del centre comunicarà per escrit la situació als serveis socials del municipi i al/a la director/a dels Serveis Territorials.

11. Atendre, en un termini raonable i seguint les normes de funcionament del centre, les peticions d’entrevista o de comunicació que formuli la família.

12. Informar  les famílies de totes les novetats, activitats i esdeveniments, mitjançant correus electrònics, circulars informatives, notes a l’agenda, … i/o tauler d’anuncis.

13. Revisar conjuntament amb la família el compliment d’aquest contracte quan s’escaigui.

Compromisos per part de la família

1. Conèixer, compartir i respectar el caràcter propi del centre definit en el projecte educatiu i estimular que els/les nostres fills/es se sentin part integrant del Centre i per tant, corresponsables del seu funcionament.

2. Reconèixer i respectar l’autoritat del professorat , de tot el personal no docent i de l’ Equip Directiu.

3. Conèixer, respectar i promoure les normes específiques d’organització i funcionament del centre contribuint a la convivència i el respecte mutu entre tots els membres de la comunitat escola.

4. Instar els nostres fills/es a respectar les normes de funcionament del centre, en particular, les que afecten  la convivència escolar i el desenvolupament normal de les activitats escolars, adoptant les mesures correctores necessàries en cas d’incompliment.

5. Fomentar el respecte i el bon ús dels materials i les instal·lacions.

6. Garantir que els nostres fills/es disposin de tot el material necessari  per tal de poder treballar, adequadament, en les diferents disciplines.

7. Interessar-nos per l’evolució personal i els aprenentatges dels nostres fills/filles .

8. Garantir l’assistència regular i puntual, tant a l’arribada com a la sortida de l’escola i / o altres activitats acadèmiques.

9. Comunicar al centre  l’absència del nostre/a fill/a.

10. Adreçar-se directament al Centre per contrastar les discrepàncies, coincidències o suggeriments en relació a l’aplicació del Projecte Educatiu pel que fa a la formació dels nostres fills/es, seguint els canals establerts a la normativa del Centre. Dirigir-se en primer lloc, al tutor/a i, si fos necessari, a l’equip directiu.

11. Facilitar al Centre les informacions dels nostres fills/es que siguin rellevants per al procés d’aprenentatge, desenvolupament personal o per la  seva salut. Així com els canvis i / o modificacions en les dades aportades en el moment de matrícula ( canvi de domicili, telèfons de contacte, persones autoritzades a recollir el/la fill/a, separacions, malalties, embarassos…).

12. Atendre les mesures proposades pels diferents professionals encaminades a millorar el rendiment escolar dels fills/es.

13. Educar perquè la forma de vestir sigui la més adequada per a cada ocasió i cada lloc. Tenir cura del seu  aspecte personal, la seva higiene i vetllar per uns hàbits de vida saludable ( dormir les hores necessàries per l’edat, no venir en dejú a l’escola…).

14. Mantenir-nos informats de les activitats,esdeveniments i novetats del Centre,  llegint els diferents canals de comunicació establerts: correu electrònic, agenda, circulars informatives,… i / o  el tauler d’anuncis.

15. Atendre, en un termini raonable, les peticions d’entrevista o de comunicació que formuli el Centre i confirmar o excusar  l’assistència a la reunió.

16. Retornar, puntualment i degudament signades, les autoritzacions que el Centre  demani.

17. Informar els nostres fills/es del contingut d’aquests compromisos.

 

A la carta de compromís d’educació Primària s’hi afegeix el següent punt:

Vetllar perquè els/les nostres  fills/filles  compleixin el deure bàsic de l’estudi i facin, a casa, les tasques encomanades  pel professorat. Transmetre els valors d’esforç i   responsabilitat com a mitjans per a l’adquisició del coneixement i del desenvolupament personal.