Difusió i transferència del projecte d’educació emocional.

MITJANS DE COMUNICACIÓ

‘El Vallès Educa’ de Canal Terrassa neix per divulgar la tasca de la comunitat educativa a la comarca. Aquest mitjà es posa en contacte amb l’escola per conèixer d’aprop el projecte d’educació emocional. En aquest reportatge es presenten els fonaments que sustenten el projecte, així com es presenten testimonis directes sobre la pràctica de l’educació emocional (alumnat, professorat, etc.)

• Vallès Notícies– 27 d’abril de 2017.

Montornès potencia l’educació emocional des de petits

A l’espai informatiu Vallès Notícies es dóna a conèixer el projecte d’educació emocional de l’escola Can Parera: Inici i desenvolupament del projecte i el seu impacte en el centre i la comunitat educativa.

• Vallès Visió 7 de juny de 2018. A través de la música, la dansa o el teatre, els alumnes dels instituts Vinyes Velles, Marta Mata i l’escola Can Parera de Montornès han explicat com viuen i solucionen els conflictes a les aules. Ho han fet a l’escenari de l’Espai Cultural Montbarri, en el marc de les Jornades de Mediació a les Escoles, que tenen com a objectiu la posada en comú d’experiències sobre la resolució de conflictes.

Alumnes de Montornès comparteixen experiències sobre la mediació de conflictes

• Edició impresa Diari 9 Nou .  Divendres 9 de juny de 2023.

• Edició  impresa i virtual:  Som Montornès.  Divendres 16 de juny de 2023

Accés a  la versió impresa.

Accés a la versió virtual.

• Vallès Visió 16 de juny de 2023.   El Departament d’Educació reconeix el projecte ‘L’educació emocional en el centre’ de l’escola Can Parera.

L’escola és notícia al noticiari de Vallès Visió del dia 16 de juny pel fet de ser reconegut el projecte d’educació emocional com a projecte d’innovació educativa.

PARTICIPACIÓ A JORNADES

• Participació a les XIV Jornades d’Educació Emocional. La educación emocional en el centro del cambio educativo, celebrada el 16 i 17 de març 2018 (Es presenta publicació científica, es descriu més avall).
  •  Participació a la I Jornada de Mediació Escolar a Montornès del Vallès (7 de juny de 2018).Organitzat per Carme CapelALIC (Llengua, Interculturalitat i Cohesió Social), SE Vallès Oriental II i Seminaris de primària i secundària i pla educatiu d’Entorn de Montornès.

https://youtu.be/c5SB0WSLX0Y (1a part-minut 11.58)

https://youtu.be/HTKWrznDtIE (2a part)

Presentació del projecte d’educació emocional per part de l’alumnat de 5è d’educació primària. A la jornada es mostra un vídeo elaborat per infants, mestres i famílies de l’escola sobre l’educació emocional i es fan algunes dinàmiques i practiques de com es resolen els conflictes a l’escola.

• Curs 19-20: Participació de l’escola en el projecte Fem Xarxa del Centre de Recursos Pedagògics Vallès Oriental II amb l’objectiu de donar a conèixer i orientar a les escoles sobre com iniciar un projecte d’educació emocional. Es van apuntar 6 centres de la zona.
  • Curs 21-22Entrevista per al Blog de la Fundació Bofill. 15/02/2022. Educació per canviar-ho tot.  “Quan més a gust m’he sentit a l’institut és quan més hi he après” https://fundaciobofill.cat/blog/quan-mes-a-gust-m-he-sentit-a-l-institut-es-quan-mes-hi-he-apres
  • Curs 22-23:   Nova participació en el projecte Fem Xarxa del Centre de Recursos Pedagògics del Vallès Oriental II.
  • Curs 22-23:  Participació a la taula rodona a la Jornada “Retos para una escuela emocionalmente competentes” celebrada el 7 de novembre de 2022 i organitzada pel GROP (Grup de Recerca en Orientació Psicopedagògica) i el Departament MIDE (Mètodes d’Investigació i Diagnòstic en Educació) de la Universitat de Barcelona.
  • Curs 22-23:  Participació a la jornada del Dia Escolar de la No-Violència i la Pau (DENIP) que es celebrarà virtualment el dimarts 31 de gener de 2023 i organitzada pel Servei Escola i Família. Subdirecció General de Suport i Atenció a la Comunitat Educativa del Departament d’Educació. Es sol·licita la participació de l’escola per donar a conèixer  el desenvolupament del programa de competència emocional que s’està duent en el nostre centre.

14/02/2023 NOVETAT!

Ja podem compartir amb vosaltres la intervenció que el grup impulsor d’educació emocional va fer a  la jornada del Dia Escolar de la No-Violència i la Pau (DENIP) el passat dimarts 31 de gener.

PUBLICACIONS

En aquesta comunicació es presenta com s’ha implementat l’educació emocional el centre educatiu públic d’educació infantil i primària Can Parera de la població de Montornés del Vallés (Barcelona). Es mostra la línia de treball duta a terme dins del projecte de convivència i per al desenvolupament humà de l’alumnat dels 3 als 12 anys, docents i altres agents educatius. Aquest treball se sustenta en el marc teòric de les competències emocionals de Bisquerra i Pérez-Escoda (2007) del GROP de la Universitat de Barcelona. També es focalitza la part pràctica en els continguts i objectius de l’educació emocional emmarcats en la mateixa línia d’aquests autors. Es presenta l’experiència i bona pràctica desenvolupada des del curs 2012-2013. Així mateix es donen a conèixer els resultats i evidències de l’educació emocional en el centre i en el desenvolupament emocional dels nens i nenes, professorat, monitors del centre i famílies. Els resultats mostren que l’educació emocional és un aspecte rellevant a l’escola Can Parera i que ella forma part de la línia pedagògica, curricular i de convivència en el centre.

Educación 3.0.Claves para la educación emocional en el proyecto de convivencia de centro

La revista Educació 3.0, és un mitjà de comunicació líder en innovació educativa. El aquest espai es dóna a conèixer l’escola Can Parera i com el projecte d’educació emocional ha millorat la convivència escolar. Publicat a l’any 2018.