Història

L’Escola Can Parera és una escola catalana de titularitat pública d’educació infantil i primària de dues línies de I3 a 6è, oberta a tothom, laic i respectuós cap a totes les religions, solidari, no discriminatori en cap àmbit, democràtic i obert a la població amb una atenció preferent a la diversitat. Té com a objectiu la formació de persones solidàries, tolerants, respectuoses i lliures.
La nostra escola, fou inaugurada l’any 1980. Llavors, Montornès del Vallès disposava de dues escoles, l’Escola sant Sadurní, al centre del poble, i l’Escola Marinada situada a Montornès Nord. Va ser edificada en un terreny “neutral”, sense urbanitzar, que quedava pràcticament a mig camí dels dos nuclis urbans. Es va construir en l’espai on hi havia una antiga masia d’estiueig (1902-1979) que durant la guerra civil ja es va ubicar part de l’escola del poble.

En un principi es va construir un edifici que acollia tots els espais dels centre, a mesura que va anar creixent el nombre d’alumnat es va edificar al costat d’aquest,
l’aulari, on actualment es troben les aules de I3 i I4.
En el moment de la seva creació, l’alumnat va ser el provinent dels excedents de
matrícula dels altres dos centres. Al llarg dels anys, però, diferents factors han
contribuït a que l’espectre de les famílies usuàries del centre s’hagi anat ampliant: el procés de conscienciació de les famílies respecte l’elecció del centre escolar dels
seus fills fa que cada vegada més es tinguin en compte altres motius fora de la proximitat al domicili.