Diagnosi

A continuació es detalla el procés de diagnosi que l’escola realitza sistemàticament per actualitzar el projecte d’educació emocional.

El projecte es va iniciar en el curs 2010-2011 i al llarg d’aquests anys s’han anat recollint en el diferents àmbits d’actuació (professorat, famílies i alumnat) la detecció de necessitats i dissenyant les línies d’actuació.

Per a l’elaboració del projecte s’han utilitzat materials i instruments oferts pel propi Departament d’Ensenyament: Carpeta de Convivència als centres d’educació infantil i primària (setembre, 2007) i  Continguts de l’aplicació informàtica per a l’elaboració del projecte (setembre, 2014), així com d’altres que s’han construït pròpiament pel centre.

Així mateix, cal remarcar que el propi projecte d’educació emocional es revisa sistemàticament a través de la programació general de centre i la memòria del mateix.  D’aquesta manera s’estén que el projecte és un document viu que es revisa, contextualitza i actualitza en el moment que es creu convenient per tal d’ajustar-lo a les noves necessitats i demandes de la comunitat educativa.

A continuació es detalla la seqüenciació dels diferents cursos en els que s’han utilitzat diversitat d’eines per a la diagnosi del projecte, així com l’explicació de l’actuació per la que es requerien aquestes eines:

Curs acadèmic ACTUACIÓ Eines emprades
2010-2012 Diagnòstic inicial. Material de sensibilització per a l’elaboració del Projecte de Convivència.
2013 – 2014

2017 – 2018

Participació en l’elaboració del Pla Educatiu d’Entorn. Recull de diagnosis sobre l’Educació a Montornès

chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://www.montornes.cat/fitxer/29968/Informe_final_PEC_Montornes_del_Valles_web.pdf

2015-2016 Enquesta i anàlisi “Transformem el nostre pati” realitzada a tot l’alumnat de l’escola, mestres i PAS. Enquesta AD-HOC
2015 – 2016

2016 – 2017

Aprovació NOFC

Aprovació PEC

Qüestionaris propis per a la comunitat educativa.
2016 – 2017 Aplicació informàtica per a l’elaboració del projecte (setembre, 2014), i d’altres que s’han construït pròpiament pel centre.  Actualització de la diagnosi per a l’elaboració del Projecte de Convivència.
2016 – 2017  Estat sociomètric grup 3r  CESC-Instrument estandarditzat.

Collell, J. i Escudé, C. (2006) CESC Conducta

i Experiències Socials a Classe.

2016-2017 Formació interna de centre (FIC)  Enquestes de Competències emocionals del professorat GROP
2017 – 2018 Qüestionari de desenvolupament emocional per a l’alumnat de 4t, 5è i 6è. Instruments estandarditzats oferts pel Grup de Recerca i Orientació Psicopedagògica (GROP)
2020-2021 Competències emocionals del professorat i sociograma de claustre. Enquestes Emosocio

En aquest enllaç trobareu moltes de les eines que s’han fet servir per a la diagnosi