xarxa Escolanova 21.

Benvolgudes famílies,

Com sabeu l’any passat vàrem demanar formar part de la xarxa Escolanova 21. A continuació us detallem les actuacions fetes i previstes de cara el curs vinent.

Durant aquest curs:

• La Laura i la Mireia vàrem anar a la presentació de la Xarxa al Cosmocaixa.

• La Mireia va participar en un simposi el mes de novembre.

• Hem fet una autodiagnosi per veure de quin punt partim.

• Hem creat un equip impulsor que de cara el curs vinent funcionarà com una comissió interna més a l’escola.

• Ha sortit el llistat amb els 30 centres que faran aquesta transformació de manera més accelerada. Nosaltres no estem en aquest grup, estem en el gran grup que farem el canvi o ens tranformarem en 4 anys vista.

• S’han creat Xarxes Locals i hem fet dues trobades, una a la Marineta (Mollet) i una altra a l’escola Simeó Rabassa (Martorelles) en aquestes trobades hi hem anat en Ricard i jo (la Mireia).

• Aquest mes de juliol, part de l’equip impulsor i alguns mestres més fem una formació a Granollers, organitzada per l’Escolanova21.

Durant el curs 2017-18, continuarem treballant i seguir les directrius que ens marquin. L’equip impulsor serà l’encarregat de fer la «taca d’oli» a l’escola.

Hem començat un camí on tots plegats anirem fent a petites passes, ja us anirem informant.

Volem compartir amb vosaltres una adaptació d’un conte japonès que esperem que us agradi.

« Hi ha alguna cosa curiosa que passa amb el bambú japonès i que el converteix en no apte per a impacients. Plantes la llavor, l’adobes i t’ocupes de regar-la constantment.

Durant els primers mesos no passa res apreciable.

En realitat, no passa res amb la llavor durant els 7 primers anys, de manera, que el cultivador inexpert estaria convençut d’haver comprat llavors estèrils.

Malgrat tot, durant el setè any, en un període de 6 setmanes, la planta de bambú creix… més de 30 metres!!!!

Triga només sis setmanes en créixer?

NO! La veritat és que necessita 7 anys per créixer d’aparent inactivitat, aquest bambú genera un complex sistema d’arrels que li permetran sostenir el creixement que vindrà després.»

Bones vacances i gràcies per acompanyar-nos en aquest camí,

Laura Pozo i Mireia Oliva