Què farem a l’escola per reduir les deixalles?

La Comissió Ecodelegats de l’escola (formada per alumnes, una mare i una mestra) s’ha posat de nou a treballar per la natura i el medi ambient. El primer que volen aconseguir és millorar la recollida selectiva de deixalles i en segon lloc, conscienciar a tota la comunitat de Can Besora de la importància de reduir la quantitat de brossa que generem.

Per aconseguir-ho proposen dues coses:

• Facilitar la recollida selectiva de les deixalles. A partir del dilluns 5 de febrer trobareu al pati BOSSES D’ESCOMBRARIES DE COLOR GROC on caldrà que hi poseu els plàstics, bricks i altres envasos que es generin durant el berenar. A més, també hi haurà BOSSES NEGRES/MARRÓ on caldrà que hi llancem les restes de menjar (la matèria orgànica que servirà per fer compost). Els contenidors grans seguiran al pati per llençar-hi allò que no sigui ni envàs ni orgànic.
  • Reduir l’ús del paper d’alumini. Per a l’obtenció de l’alumini cal explotar la bauxita, un mineral que s’obté generalment en mines a cel obert que destrueixen el medi natural, contaminen els aqüífers i danyen la salut de les persones i animals. La industria de l’alumini, a més, envia a l’atmosfera tones de gasos d’efecte hivernacle contribuint, per tant, a empitjorar l’escalfament global del planeta. Per evitar tots aquests problemes, cal reciclar-lo (l’alumini es pot reciclar infinites vegades sense que perdi les seves propietats) o reduir-ne molt el seu consum. Des de la Comissió, us convidem a fer servir les carmanyoles o les bosses de roba per portar l’esmorzar i el berenar.

Recordeu, a partir del proper dilluns dia 5 de febrer usem correctament els contenidors de deixalles i evitem portar paper d’alumini a l’escola.
Moltes gràcies!