Els alumnes i les alumnes de tercer estem treballam aquest trimestre la separació de síl·labes i la classificació de paraules segon la seva accentuació. Aquest contingut és força important per saber separar síl·labes quan escrivim i necessitem canviar de línia, per millorar la comprensió lectora, la lectura de paraules i l’ortografia.
Us deixem un joc i unes orientacions perquè els infants segueixin treballant des de casa el que ja fem a classe.
Les paraules agudes són aquelles que tenen la síl·laba tònica en última posició.
Exemples: or-di-na–dor,car-rer, lle-ó , pa-per
Les paraules planes tenen la síl·laba tònica en penúltima posició.
Exemples: re-llot-ge, lli-bre, car-pe-ta
En les paraules esdrúixoles la síl·laba tònica és l’antepenúltima.
Exemples: mú-si-ca, ma-te-mà-ti-ques, es-pà-tu-la
Si us costa separar per síl·labes, identificar quina és la síl·laba tònica d’una paraula i saber quina paraula és aguda, plana o esdrúixola ja podeu entrar a la següent activitat.
Comentaris recents