1a Setmana bio a Can Besora

Aquesta setmana ha tingut lloc la primera edició de la Setmana Bio a l’escola. És un projecte impulsat pel Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat de Catalunya. Des de l’escola hi participem donant a conèixer i promovent la producció i l’alimentació ecològica entre la comunitat educativa.

Aquest dissabte va tenir lloc una xerrada a l’escola, “L’alimentació ecològica i la nostra salut”, la valoració dels assistents és molt bona i es creu que se n’haurien de fer més durant el curs escolar dins el lema “menja sà, creix feliç”.

Infants treballant a l'hort de l'escolaEls nens i nenes de 3r són els encarregats de portar a terme aquest projecte a l’escola durant aquesta setmana. Com sabeu, anem a l’hort a treballar-lo i i cuidar-lo. Quan hi anem a principi de curs ja coneixem coses, ja que a cicle inicial fem tallers i també hi venim a treballar (comenta un nen de 3r).

Per a fer aquesta feina, comptem amb l’ajuda de l’Anna. L’Anna és pagesa del Rave Negre i ens ajuda a mantenir-lo.

També, a l’escola comptem amb un menjador. Al menjador mengem productes ecològics i de proximitat.

Aquest divendres, com a activitat de cloenda, fem portes obertes a l’hort i hem convidat a tota la comunitat educativa a venir a veure’l.

“L’hort és molt bo perquè ens dóna oxígen”, ”’L’hort ens dóna menjar”, “A l’hort hi ha coses molt bones”, “A l’hort aprenem molt i en dóna fruites i verdures”, “Jo crec que aprenc molt, conèixer les fruites, a utilitzar les eines…” aquestes són algunes de les opinions dels nens sobre l’hort. És una activitat que fem de la qual n’estem molt orgullosos a part del seu gran potencial educatiu!