Els nens d’infantil també es serveixen sols!!

Tal i com ja van començar a fer els alumnes més grans de la nostra escola l’any passat, ara els alumnes d’infantil (P4 i P5) han començat a servir-se sols el menjar al Menjador. Aquesta dinàmica, que ha funcionat molt i molt bé amb els nens més grans està resultant també molt positiva per als més petits. Servir-se sols, no només fomenta la seva autonomia sinó que també els hi ajuda a entendre el moment de dinar com un moment relaxat a on aprenen a esperar el seu torn parlant amb els seus companys,  a aixecar-se en ordre sent conscients de l’espai que els envolta, a  compartir i a pensar en els companys a l’hora de repartir-se el menjar, etc… A més a més, nutricionalment, aquesta dinàmica és molt positiva ja que deixa que siguin els nens qui decideixen quina quantitat volen menjar d’allò que nosaltres els hi oferim i això els fa responsables del que tenen al plat. Recordem que els adults podem tenir la capacitat de decidir què donem als nens de menjar, i la nostra responsabilitat com a pares i educadors és oferir aliments saludables; però són els nens els qui decideixen quant volen menjar, i és la seva responsabilitat (amb la motivació  i exemple que els hi proporcionem per part dels monitors, és clar) menjar suficient per estar sans i no malbaratar els aliments. Per si tot això no és suficient, us hem de dir que els peques estan encantats amb aquesta dinàmica!!! Us deixem algunes fotos perquè pogueu veure amb els vostres propis ulls, què bé que ho fan els nostres nens!!