Ecofamílies

Ecofamílies és un grup de pares de l’escola preocupats pel nostre entorn que ens hem ajuntat per organitzar activitats dins l’escola que promoguin el consum responsable.

Quines activitats organitzem?

Llibres voladors

A l’escola trobareu un racó a on podreu intercanviar llibres tant nens com adults. El lema és “Deixa un i agafa’n un altre”. Donem-li entre tots una nova vida als llibres que ja no llegim! Us animem a què busqueu als prestatges de casa aquells llibres que ja no tornareu a llegir i els vingueu a compartir.

Recollida de llibres

Durant la setmana de Sant Jordi també fem una recollida de llibres usats i després montem unes parades per què els nens els intercanviin. És una manera de promoure el intercanvi i de donar vida a llibres que ja no es llegeixen.

Recollida de Joguines

Durant el Nadal també col·laborem en recollir joguines usades per a una casa d’acollida.

Cistella ecològica

Aquest grup de pares, a més a més, consumim una cistella ecològica amb verdures de proximitat, que ens subministra Rave Negre, una associació de Gallecs que també subministra la verdura del menjador ecològic de l’escola i que gestiona l’hort de l’escola. Creiem en el consum de producte ecològic i de proximitat, i volem donar continuïtat al projecte de menjador de l’escola també a casa.

Aquesta cistella representa una nova manera d’enfocar el consum cercant el respecte cap al petit productor, el medi ambient i la salut del consumidor. Es basa en la confiança entre el productor i el consumidor, aconseguint així el respecte i l’enteniment mutu mantenint sempre obertes les relacions personals.

Els principals objectius de la cistella ecològica del Rave Negre són:

• El producte és ecològic i local.
  • Compromís entre pagesos i cistellaires.
  • Relació directa entre productor i consumidor.
  • Respecte dels cicles naturals i producció  i manteniment de varietats tradicionals i antigues d’horta.

Què hi ha a la cistella ecològica?

• La mitja cistella: Consta de 5-7 productes, el pes és d’entre 3 i 4 kg. Té un preu de 32.50€/mes
  • La cistella sencera: Consta de 6-8 productes, el pes és d’entre 6 i 7 kg. Té un preu de 60€/mes
  • Cistella de fruita: Consta de 2-3 productes de temporada, el pes és de 2 kg. Té un preu de 21€/mes (Cistella Opcional)

A més a més hi ha la possibilitat d’adquirir puntualment d’altres productes com llegums, farines, ous, cistelles bàsiques de patata o ceba,…

El contingut de la cistella és variable doncs l’hort varia segons l’època de l’any. A l’estiu  l’hort està més ofenós i hi ha més varietat i quantitat. Al contrari que l’hivern, que com és normal, tot està més adormit i les plantes tenen un creixement més lent. Així doncs, una cistella d’estiu tindrà més pes i quantitat de productes que una d’hivern, però el preu de la cistella i el seu contingut es compensa al llarg de l’any.

La cistella la recollim a l’escola cada dimecres a les 16.30h.

Si voleu més informació sobre la cistella de Rave negre podeu  consultar Rave Negre

Si voleu formar part d’ecofamílies o voleu més informació ens podeu escriure a ecopares@canbesora.com