“FirAigua” projecte de l’escola

Aquest primer trimestre tots els alumnes de primària de l’Escola Cal·lípolis hem format part del pilotatge del projecte anomenat “Smart People, una gota una aventura?” dins del programa eduHack 2019 del Departament d’Ensenyament. Aquest projecte consisteix en treballar l’aprenentatge basat en problemes amb un fil conductor comú que és l’aigua. Els alumnes de cada classe han escollit unes preguntes que volien respondre i ho han fet a través d’aprenentatge manipulatiu: experimentant, construint… També hem utilitzat eines com l’Scratch, el Lego WeDo 2.0 i el Makey Makey per crear solucions als seus problemes, ja que aquest és el primer any que treballàvem la robòtica a l’escola.

Els alumnes de primer han preparat un joc de preguntes i respostes amb els Beebots sobre l’aigua mitjançant les aplicacions WeVideo i hpReveal per crear vídeos amb realitat augmentada.

Els alumnes de segon van començar fent servir el programari Scratch per crear un personatge que després va servir per crear un pòster interactiu junt amb el controlador Makey Makey, allà donaven consells per estalviar aigua en el nostre dia a dia.

Els alumnes de tercer van estudiar l’aigua i els seus beneficis i també l’impacte dels humans amb la conservació del medi ambient. Van crear una història amb l’Scratch relacionat amb el seu apartat del projecte.

Els alumnes de quart van estudiar el cicle urbà de l’aigua i van crear maquetes de les potabilitzadores, depuradores i d’un circuit de canonades i clavegueram amb la creació d’un robot utilitzant el WeDo 2.0 per supervisar l’estat d’aquestes.

Els alumnes de sisè estaven interessats en investigar fets misteriosos i interessants sobre l’aigua com el triangle de les Bermudes, el Titanic… També van crear diverses maquetes i robots utilitzant el WeDo 2.0 per representar què passava allà.

Finalment, els alumnes van crear una fira anomenada FirAigua, on van exposar i crear petits tallers perquè grans i petits poguessin gaudir de les seves creacions. A més a més, també es va obrir pels pares i va ser un moment molt especial.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *