Escoles + sostenibles

La nostra escola forma part de la xarxa d’Escoles+Sostenibles de Barcelona. Escoles+ Sostenibles és un programa pensat per facilitar la implicació dels centres educatius en l’ambiciós projecte planetari d’imaginar i construir un món millor i més sostenible, començant per la intervenció en l’entorn més immediat

Treballem també l’alimentació saludable, amb el foment d’un menú mediterrani ecològic i equilibrat, així com la promoció de la fruita en l’esmorzar dels divendres.

Promovem el consum responsable, en aquest cas reduint l’ús de paper i fomentant l’ús d’embolcalls sostenibles per esmorzar.

També treballem la gestió del soroll, l’hort urbà, els jardins verticals i el racó verd del pati gran.

Fem sortides i activitats encaminades a despertar en els/les nostres alumnes el coneixement i respecte envers l’entorn més proper i cap el medi ambient en general.

La cultura de les 3 RRR (Reduir, Reutilitzar i Reciclar) està present i integrada en la vida diària del Centre.

• REDUIR: vol dir utilitzar menys matèries primes i menys energia. Ho posem en pràctica amb l’eliminació dels embolcalls d’un sol ús en els esmorzars de l’alumnat o amb l’ús racional de l’aigua o del paper.
  • REUTILITZAR: vol dir utilitzar els residus per elaborar nous productes. Ho posem en pràctica amb la reutilització de llibres de text (projecte PAS-PER-TU, gestionat per l’AFA), amb el projecte “Reciclart”, de plàstica.
  • RECICLAR: vol dir no llençar les coses que encara són útils. Ho posem en pràctica amb la recollida selectiva de paper, la separació de residus o la recollida de consumibles, roba, material orgànic per al compostador, … o bé usant de nou aquells fulls que ja no serveixen, a les classes tenim safates de paper malmès o per reutilitzar.

En resum, el Projecte Escoles+Sostenibles pretén ser un recull de les activitats que realitzem encaminades a aconseguir una escola més sostenible en tots els sentits: reduint la contaminació acústica, aplicant les 3 RRR, cuidant de les nostres plantes…
Creiem que així, a més d’aprendre a ser persones respectuoses amb el medi ambient, aconseguirem també ser més respectuoses amb nosaltres mateixes, amb les que ens envolten i amb el planeta.