Com és l’escola Auró?

L’escola Auró és una escola de les anomenades de doble línia, és a dir dos aules per cada nivell, excepte un nivell que són tres aules.

Som un centre d’agrupament d’alumnes amb dèficit auditiu i també tenim una unitat de Suport Intensiu per a l’Escolarització Inclusiva (SIEI).

 

Destaquem aquests trets característics de la nostra escola, entre molts d’altres :

ACTIVITATS DEL DIA A DIA:

  • A educació infantil i 1r treballem ambients, i de 2n a 6è de primària fem espais d’aprenentatge.
  • Formem part del projecte Escoles +  sostenibles: tenim cura dels horts situats a diferents punts de l’escola (terrat i pati d’infantil).
  • Projecte CLIL d’anglès (Content Language Integrated Learning) a cicle superior relacionat amb l’àrea de coneixement del medi.
  • Treballem intercicle: projecte padrins i fillols de lectura (P5 amb 5è i 1r amb 6è)
  • Tenim biblioteca d’escola actualitzada on els alumnes de les diferents classes gaudeixen del servei de prèstec. És un espai on desitgem que els vostres fills gaudeixin de la lectura, s’emocionin amb les històries, visquin moltes aventures i s’enamorin dels personatges.
  • Els nens de 1r participen en el projecte Ja Nedo”:  i pels altres cursos s’ofereix l’activitat de piscina en horari extraescolar:
  • Tenim menjador amb cuina pròpia i menjar ecològic i de proximitat.
  • Tenim una AFA molt implicada amb l’escola i amb l’educació dels seus fills i filles.

ACTIVITATS ANUALS

  • Els alumnes de cinquè cada any disenyen la portada de l’agenda del curs següent.
  • Una setmana durant el curs, fem LA SETMANA CULTURAL. Tota l’escola treballem sobre la mateixa temàtica, i fem un mateix projecte tota l’escola. L’últim dia de la setmana cultural hi ha portes obertes, i les famílies poden visitar l’escola.
  • Fem colònies a p5, 2n, 4t i 5è.
  • Els nens i nenes de 2n participen a l’activitat “Dansa Ara“.
  • A finals de curs, fem barreja de grups de les classes de P4, 2n i 4t. La barreja de grups ajuda a un major coneixement entre els alumnes creant noves relacions entre els grups A i B, contribueix a trencar dinàmiques incorrectes i pot ajudar a trobar el seu lloc als alumnes que ha tingut dificultats de relació.
  • Projecte PAS-PER-TU: Programa cooperatiu pel foment de la reutilització de llibres de text.
  • Fem un nou número de la revista “Fem Auró” de forma anual, on expliquem activitats que s’han fet durant l’any en les diferents classes.

ACTIVITATS DE RELACIÓ AMB L’ENTORN DEL BARRI:

  • Els alumnes de 5è ajudem a fer campanya del banc d’aliments, i tota l’escola col·labora i participa en la campanya: famílies, equip de professionals (mestres, PAS, equip menjador, equip neteja,..), a més de veïns del mateix barri.
  • Formem part del projecte Camí Amic.
  • Som amics de la gent gran: anem a visitar les residències del barri el dia de Sant Jordi.
  • Som punt de recollida de roba usada i de piles gastades.