PAS-PER-TU

Programa cooperatiu pel foment de la reutilització de llibres de text (PAS-PER-TU).

Informació extreta de la WEB de l’AFA AURÓ

Coordinem la reutilització i la socialització dels llibres de text, així com la compra conjunta dels quaderns que es fan servir a l’escola. Som de les poques escoles en què l’AFA coordina directament la reutilització de llibres i la compra dels quaderns.

Això ens permet estalviar recursos i energia, al donar diversos usos al mateix llibre i no haver de comprar cada any llibres nous. A banda, estalviem temps i maldecaps a les famílies perquè no cal anar a comprar cap llibre al setembre. I finalment, estalviem diners, ja que al fer la compra conjunta de quaderns directament des de l’AFA aconseguim descomptes importants.

Amb aquest projecte també conscienciem als infants del valor de les coses i els coresponsabilitzem en la importància de conservar-les en bon estat. Alhora, fomentem el treball cooperatiu amb l’escola, fent créixer la comunitat de l’Auró.

ALGUNS PROJECTES

• Crear la “guia del PasxTu”, per recollir els processos pas a pas i facilitar així la integració de nous membres a la comissió i la participació de voluntaris en les tasques puntuals (creació de lots, neteja de lots o etiquetatge dels llibres).
  • Continuar posant en valor entre els alumnes i les famílies de l’escola que el reaprofitament dels llibres és un element d’estalvi ambiental i econòmic. Aconseguir fer un càlcul del nombre d’arbres i/o de tones de CO2 que estalviem.
  • Reflexionar sobre la necessitat de comprar llibres i quaderns de treball quan l’escola comença un canvi cap a l’elaboració de material propi i l’ús dels mitjans digitals a l’aula.
  • Intentar baixar les quotes fixes, sempre que la compra de llibres continuï a la baixa.

Contacta’ns: auro-pasxtu@googlegroups.com