Ja nedo – 1r

Els nens i nenes de primer participen en l’activitat Ja nedo, dins del projecte Educar en l’esport de l’Ajuntament de Barcelona.

El programa pretén assegurar que l’alumnat finalitzi l’educació Primària havent adquirit els coneixements bàsics de natació.

L’activitat està inclosa dins de l’àrea d’Educació Física.

QUINS OBJECTIUS EDUCATIUS TÉ AQUESTA ACTIVITAT?

• Familiaritzar els nens i nenes amb el medi aquàtic.
  • Potenciar l’autonomia a l’hora de canviar-se sol/a i saber endreçar i recollir les seves coses.
  • Aconseguir un domini dins de l’aigua que els permeti nedar amb seguretat.
  • Contribuir mitjançant la natació al procés de desenvolupament motriu general.
  • Adquirir hàbits saludables envers aquest medi aquàtic i l’activitat física en general.

QUI FA L’ACTIVITAT DE PISICINA EN HORARI LECTIU?

Durant el curs de 1r de primària, TOTS els alumnes realitzen l’activitat de piscina. Permet als alumnes experimentar noves possibilitats motrius per assolir els primers desplaçaments autònoms en el medi aquàtic.

ON ES FA L’ACTIVITAT DE PISCINA?

A la piscina Sant Jordi: carrer Paris n.114

QUAN ES FA L’ACTIVITAT DE PISICINA?

Els dimecres de 9 a 11h, a la psicina Sant Jordi. Es prega màxima puntualitat a les 9h a l’escola per poder fer l’activitat amb el temps necessari. El trajecte d’anar i tornar de la piscina, el fem amb el grup classe.

QUIN MATERIAL ES NECESSITARÀ PER FER L’ACTIVITAT?

A les famílies que teniu nens/es que feu primer, us arribarà una circular on informem del material necessari per fer l’activitat que forma part del currículum de la matèria d’educació física. Es demana portar el banyador posat per agilitzar el temps del vestuari.

Dins de la motxilla de l’escola, han de portar:

• TOVALLOLA hi ha de diferents materials:
    • Tovallola de microfibra: és molt lleugera i ocupa poc espai a la motxilla. És millor portar-ne dues, una pel cos, i una per assecar el cabell. Una vegada s’assequen el cos, queda completament mullada i no es poden assecar bé el cabell. És el tipus de tovallola que trobem més recomanable.
    • Tovallola de rus: és la tovallola de bany, o de platja.
  • CASQUET hi ha de diferents materials:
    • Casquet de punt: es mulla el cabell completament i no hi ha gaire temps per eixugar bé tots els alumnes. No el recomanem.
    • Casquet de silicona: el cabell queda completament sec, tot i que a l’hora de posar-lo els hi ha mal.
    • Casquet punt de silicona: es posa fàcilment i el cabell gairebé no es mulla. És el tipus de casquet que trobem més recomanable.
  • ULLERES DE PISCINA (opcional),
  • XANCLETES
  • CALCES o CALÇOTETS per canviar-se una vegada han acabat l’activitat.
  • PINTA, una vegada s’assequen el cabell, cal que es pentinin.
  • BOSSA DE PLÀSTIC: per guardar la roba mullada i que no mulli la resta de coses que hi ha a la motxilla.

Ajuda molt que els mateixos infants es preparin la motxilla, amb una supervisió d’algun adult. D’aquesta manera saben quines coses porten, i com ho hauran de guardar a la motxilla.

JORNADES DE PORTES OBERTES:

Durant el curs es fan 2 jornades de portes obertes on les famílies podreu veure des de les grades de la Piscina Sant Jordi, com es desenvolupa l’activitat.

Es demana interferir el mínim possible pel desenvolupament normalitzat de l’activitat. En aquestes jornades, us demanem que intenteu passar el màxim de desapercebuts/des possible. Sou convidats/des com a espectadors/es de l’activitat. Els nens i nenes es posen molt nerviosos, us volen ensenyar les diferents habilitats que han anat aprenent seguint les indicacions dels monitors i monitores de piscina. Demanem que no els crideu pel nom, ells i elles, ja us buscaran amb la mirada. En aquell moment un somriure els hi dona molta confiança.

Recordeu que s’ha de fer un ús responsable de les fotografies que pugueu fer, no s’han de compartir les fotografies o vídeos en xarxes socials, per preservar la intimitat del nostre alumnat i dels vostres fills i filles. Al ser una activitat que es fa amb més nens i nenes, en aquestes fotografies podrien sortir d’altres infants de l’escola, cal tenir molta cura, ja que no coneixem la situació personal de cada família.