Els ambients són propostes d’aprenentatge ubicades en diferents espais. L’objectiu és promoure el desenvolupament dels infants a partir de propostes on poden actuar, observar, experimentar, construir, inventar, imaginar, compartir, relacionar-se, emocionar-se i interactuar amb els altres.
Aquest plantejament de treball respon a la necessitat que mostren els infants d’aprendre jugant i en convivència amb els altres. És una manera de poder donar resposta als interessos i necessitats dels infants i respectar els diferents ritmes d’aprenentatge.
Els infants disposen d’un temps d’experiència activa, construïda per l’adult, però reconstruïda per ells mateixos, on nens i nenes es reuneixen per explorar diverses possibilitats de joc i dels materials.
Els ambients segueixen el model sòcio-constructivista, el qual parteix d’un aprenentatge significatiu per part de l’alumne, que té en compte els seus coneixements previs i en el qual destaca la gran importància que té la relació amb els companys/es.
A l’escola organitzem els ambients en 9 espais diferents, i participen tots els grups d’educació Infantil. Es fan tres sessions setmanals d’una hora i mitja a la setmana. Tot l’alumnat pot escollir on vol anar i moure’s lliurement per les propostes.