SIAL

SUPORT INTENSIU A L’AUDICIÓ I LLENGUATGE

L’escola Auró és un centre públic ordinari, amb programa específic d’audició i llenguatge que es concreta en un SIAL. L’objectiu d’aquest programa és la plena inclusió de l’alumnat sord per assolir les competències bàsiques amb igualtat d’oportunitats. El suport intensiu a l’audició i el llenguatge (SIAL) es planteja per desenvolupar i adquirir el domini de la competència comunicativa i lingüística relacionada amb les matèries del currículum, es a dir, per a l’adquisició de totes les competències bàsiques.

Escolaritzar un infant sord al nostre centre té clars avantatges, tant per ell com per a la resta de l’alumnat:

• Millora l’autoconcepte de l’alumnat sord.
  • Proporciona més experiència i formació al professorat del centre.
  • Afavoreix la relació entre les famílies dels alumnes sords.
  • Facilita l’educació en valors.
  • Millora la coordinació entre els professionals i facilita l’organització de l’atenció.
  • Possibilita l’atenció en grup, a més de l’atenció individual.

Aquest suport es concreta amb la figura de dues mestres d’audició i llenguatge a jornada completa i una altra a mitja jornada que fan l’atenció directa a l’alumnat amb discapacitat auditiva que requereixi, com
a mesura intensiva, un suport específic per a l’accés al currículum, l’aprenentatge i la participació a l’aula i la vida escolar.

A més a més, els alumnes del SIAL reben hores d’atenció logopèdica per part de dues logopedes del CREDA que estan fixes a l’escola. El CREDA Pere Barnils és el servei educatiu específic que treballa amb nosaltres per donar una resposta educativa als alumnes sords. Ens ofereix el suport logopèdic, el seguiment educatiu, la valoració i orientació audioprotètica i la valoració psicolingüística.

Podeu consultar el document d’organització i funcionament de les unitats SIAL clicant aquí.

GUIES: COM ACOMPANYAR ELS INFANTS AMB SORDESA?

ASSOCIACIONS D’INTERÈS