Presentació d’una pràctica a l’aula

Amb l’obertura aquest curs de l’aula d’acollida, vam tenir l’oportunitat d’incorporar alumnes de llengües maternes diverses i de dissenyar tasques personalitzades per a la millora de l’aprenentatge lingüístic.

Una de les propostes que es va dur a terme amb una alumna xinesa, va ser la creació d’un àlbum il·lustrat. Aquesta estudiant portava alguns cursos amb nosaltres però, tot i així, encara mostrava dificultats de comunicació i de relació.

Amb l’assessorament de la responsable LIC de l’Eixample, es va dissenyar aquesta tasca per ajudar-la a progressar en la llengua, tot potenciant les seves habilitats artístiques.

Un dia l’alumna va rebre, en forma de regal, un llibre de lectura fàcil i un bloc de dibuix. Quan el va obrir, el va acceptar contenta.
Se li va explicar el funcionament; llegir plegades un trosset i hauria d’anar dibuixant els personatges, els espais i les situacions que es s’expliquessin en la història. Ella hauria de dibuixar el més detallat possible allò que llegia. Era un bon moment per anar-li preguntant: Com es deia el noi de la història?, On estava?…

Quan la resta de nens i nenes la veien dibuixar, s’apropaven a ella, la felicitaven i això també va ser un aspecte positiu per millorar les seves habilitats socials.

Quan s’hagués acabat la lectura i la il·lustració, seria el moment de mostrar als seus companys la feina feta; explicar amb els seus dibuixos la història. Es va estar treballar unes setmanes amb aquest recurs, fins que el confinament ens va paralitzar.

Del temps d’implementació, es va fer una valoració molt positiva, ja que es va mostrar més interessada, connectada, activa i molt valorada pels seus companys i companyes. Potser l’aprenentatge de la llengua encara no havia evolucionat prou, però la part emocional es va veure molt reforçada.

Activitats que poden semblar un repte complicat, poden acabar sent la clau que estaves buscant!.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *