Estrenem Aula d’Acollida!

L’ESCOLA AURÓ HA ESTRENAT AQUEST CURS L’AULA D’ACOLLIDA

El Consorci aquest curs 2019-2020 ens va dotar d’una aula d’acollida per atendre l’alumnat nouvingut, que és aquell que s’incorpora al Sistema Educatiu Català i que no disposa de coneixements de la llengua catalana.

Vam iniciar el curs sense tenir un espai propi, però de mica en mica, amb el treball i l’esforç de molts mestres, l’equip directiu i
l’assessorament de la Mercè Sendrós (responsable LIC de l’Eixample) es va valorar la remodelació de la sala d’informàtica per disposar d’un espai per a l’aula d’acollida. A més, el fet que les TAC (Tecnologies de l’Aprenentatge i el Coneixement) cada cop estiguin més integrades en el treball que es fa des de les aules, ens va animar a engegar el canvi.

En aquest procés, vam fer que els alumnes de l’aula d’acollida fossin protagonistes d’aquest repte. L’alumnat va proposar molt bones idees (distribució de l’espai, aportar objectes del seu país, fer un scrabble amb els seus noms, preparar una petita festa quan vinguessin nens nous, etc.). Veure’ls tant il·lusionats va ser una satisfacció molt gran!. Tot aquest procediment també va ser una bona pràctica per a l’aprenentatge de la llengua.

Els passadissos tant amplis dels que disposa l’escola, també ens van servir per donar visibilitat a la tasca que es desenvolupa des de l’aula d’acollida i mostrar la diversitat cultural.

Ens va suposar tot un repte, però ara ens sentim molt orgullosos de la feina feta i del resultat final. De l’aula informàtica, hem creat un espai acollidor, màgic, personalitzat i emocionant.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *