A mesura que creen i compartim projectes realitzats en Scratch, s’aprèn importants
idees matemàtiques, al mateix temps s’aprèn a pensar creativament, a raonar
sistemàticament i a treballar de manera col·laborativa.
En aquest apartat d’aprofundiment intentaré explicar uns quant jocs més per poder complementar els moduls 1,2,3 .
Per altra banda comentar altres accessoris que poden complementar i ampliar el potencial de l’scratch:
Aprenentatge amb moviment. Animacions amb webcam i Kinect
Comentar la possibilitat que ofereix una altra aplicació específica d’scratch per nens de 5 a 7 anys aquesta app es diu Scratch Junior adaptada per sistemes android i IOS
La potenciació de l’ús d’eines digitals com l’scratch te com a objectiu la creativitat, la llibertat de procediments, l’experimentació i la creació de contingut digital en contraposició a ser un simple consumidor d’una aplicació.
És a dir , dóna una visió diferent d’allò que es pot fer amb les eines digitals i pretén
despertar el “ maker” que tots portem dins.
“La meta principal de la educación es crear hombres que sean
capaces de hacer cosas nuevas, no simplemente de repetir lo
que otras generaciones han hecho; hombres que sean creativos,
inventores y descubridores.”
Jean Piaget