Curs Scratch

Introducció Curs d’Scratch

1

A partir del curs que proporciona Mschools i el Departament d’Ensenyament mitjançant el seu Nodes vaig aprofitar per importar tot aquest curs al nodes de l’escola.

L’objectiu és aconseguir facilitar l’accesibilitat als docents i alumnes del centre i per altra banda poder modificar el contingut a les necessitats de l’escola.

Aquest recurs permetrà fer més visible la programació respecta al pensament computacional en el projecte educatiu de centre.

Abans d’niciar el primer modul del curs crec que és important fer referència a altres pàgines que podem ser de molta ajuda alhora de iniciar-se o aprofundir amb l’scratch.

2

Aquesta pàgina ens proporciona noticies molt actualitzades sobre grups de treball oberts en referència a la programació robotica , articles molt interessants sobre l’scratch i altres formes de programar, makey makey i scratch…..

Des de la meva modesta opinió crec que aquesta pàgina permet apropar-te a la robòtica educativa i penso que com a mestre de primària i infantil és un bon punt de partida.

M’agradaria destacar l’apartat de recursos en els quals trobem les targetes scratch en català i un recull de conceptes elaborat per l’autor de la pàgina en Pau Nin.

Targetes d’activitats en pdf

Des de la següent imatge podeu descarregar les targetes d’activitats i veure els tutorials de cada una de les activitats proposades.

2017-11-08_045328

Una altre enllaç que crec molt interessant i trobo molt pràctic i fins i tot podem trobar referènica en la mateixa pàgina d’scratchcatalà es del mestre Frank Sabater (Sóc mestre a l’Escola Projecte de Barcelona. M’agrada la programació d’ordinadors a l’aula i la robòtica educativa) aquest professional i educador ha deixat a diferents pàgines i podeu trobar al youtube tot un canal de petits projectes scratch per realitzar en 5 minuts.

Aquest enllaç també penso que és una eina molt potent i visual que permet introduir-te i introduir als nens amb la programació amb scratch. (cliqueu imatge)

3

Poso un exemple dels seu videos , amb els quals pot donar idees per reelaborar el projecte inicial que et proposa ;

Altre pàgina que m’agradaria comentar l’enllaç al material interactiu elaborat per Codeclub, el format facilita l’aprenentatge autònom del nen. Les tasques consisteixen en l’elaboració de diferents videojocs i reptes.

La missió del codeclubcat.org és poder oferir a cada infant de Catalunya la possibilitat d’aprendre a programar ordinadors. Disposem d’una sèrie de materials didàctics que han estat pensats amb l’objectiu de que els nens puguin aprendre els fonaments de la programació a través de l’estimulació de la seva creativitat. Aquestes activitats es duen a terme en horari extra-escolar, en forma de “clubs de codi” o “codeclubs” i estan totalment organitzades i gestionades per voluntaris.

Aqui passo algun enllaç de projectes en castellà , català i anglès Aqui passo algun enllaç de projectes en castellà , català i anglès

( clicar imatge)

5

Segurament hi ha moltes més pàgines de referència per iniciar-se en scratch però m’ha semblat útil i pràctic tenir com a referència aqueste tres pàgines.

Aquí fico enllaç amb la guia docent (competències, rubriques, metodologies, objectius, instruccions pràctiques, criteris d’avaluaciço, recursos, enllaços….)