“Idees d’ahir i d’avui per educar persones més lliures” xerrada-taller online 10/12 18h

Benvolgudes famílies,

A l’assemblea de començament de curs us vam explicar que des de l’AFA de l’escola s’estava començant a organitzar una Comissió de Gènere. Doncs bé, ara ja som sis les mares que hem començat a trobar-nos per mirar d’aprofundir sobre quins aspectes relacionats amb el gènere i la coeducació són prioritaris de treballar a l’escola i amb les famílies.

Fa uns dies ens vam reunir amb una representació del claustre del professorat que ens ha orientat a l’hora de conèixer els aspectes que ja es treballen i aquells que s’haurien de reforçar relacionats amb aquests temes.

Tot i que de moment, no ho podrem abastar tot, veiem necessari iniciar un treball de reflexió, formar-nos i començar a preparar alguna petita activitat al voltant dels objectius següents:

ü  Vetllar per una educació en la igualtat, que reconegui les potencialitats de tot l’alumnat i respecti les diferències individuals i les valori com una riquesa.

ü  Treballar per a l’eliminació d’estereotips de gènere en l’educació i en els diferents materials utilitzats a classe per fer visibles els diferents models de famílies.

ü  Prendre consciència de no reproduir les desigualtats de gènere en les famílies.

ü  Fomentar activitats que ajudin als infants a poder expressar les seves emocions i sentiments.

ü  Potenciar una educació sexual  que tingui en compte totes les formes de ser i d’expressar-se.

ü  Prevenir la violència de gènere i la LGTBIQ fòbia i facilitar la detecció prematura del Bullying.

ü  Revisar els espais i si cal repensar-los perquè tots els infants s’hi sentin còmodes i puguin expressar-se com són.

De moment, ara que fa pocs dies hem commemorat el 25 de novembre, el Dia internacional per a l’eliminació de la violència envers les dones, us hem preparat una xerrada-taller pel proper dijous, 10 de desembre a les 18h, que anirà a càrrec de Lídia Casanovas, de la Cooperativa “Fil a l’agulla” que porta el títol “Idees d’ahir i d’avui per educar persones més lliures” (des de la perspectiva feminista i de la coeducació)”. Amb aquest correu us adjuntem el programa de l’activitat, que es realitzarà per videoconferència.

Programa xerrada-taller 10-12-20

També us enviem aquest enllaç d’una cançó de Xiula amb la Clara Peya que s’ha popularitzat darrerament i que pensem que està feta a mida per sensibilitzar sobre la coeducació dels infants.

XIULA amb la CLARA PEYA – MIRADA ESTRÀBICA

Només ens queda dir-vos que la Comissió està oberta a tots aquells pares i mares que s’hi vulguin afegir i a recollir totes les aportacions que vulgueu fer. Podeu posar-vos en contacte amb nosaltres a la següent adreça de correu electrònic:

genere@angelsgarriga.net

Comissió de Gènere