FEM VOLAR AVIONS DE PAPER AMB MATERIAL DIVERS

DIMECRES 7 ELS NENS/ES DE 2n DE LA CLASSE DELS EXPERIMENTS ENS VAN PORTAR AVIONS DE PAPER FETS PER ELLS. ELS VÀREN FER DE DIFERENTS TAMANYS (MÉS GRANS, MÉS PETITS), AMB DIFERENTS TIPUS DE PAPER (PAPER MÉS FI, CARTOLINA…) , DIFERENTS FORMES DE PLEGAT. ESTÀVEM MOLT CONTENTS I ELS AGRAÏM MOLT!!!

PRIMER ELS VÀREM DECORAR AMB GOMETS I DESPRÉS ELS VÀREM FER VOLAR A LA CLASSE, TOTS/ES EN TENÍEM MOLTES GANES!!! OBSERVAVEM QUINS VOLAVEN MÉS ESTONA, MÉS LLUNY… A VEGADES COSTAVA SABER, PERQUÈ TAMBÉ DEPENIA DE L’EMPENTA QUE DONÉSSIM.

DIMECRES 14 VAM TORNAR A AGAFAR ELS AVIONS DE PAPER. AQUEST COP HAVÍEM DE FER-LOS VOLAR AMB MATERIAL DIVERS. PERÒ PRIMER VAM ESTAR PREGUNTANT ALS INFANTS COM PODÍEM FER VOLAR ELS AVIONS DE PAPER…. VAN RESPONDRE MOLTES COSES:

  • TIRANT-LOS A L’AIRE
  • AMB UN VENTILADOR
  • FENT-LOS VOLAR AMB UN SECADOR
  • AMB UNA BANDERA
  • MOVENT LES MANS
  • AMB FULLES MOLT GRANS, FULLES DE PARRA.
  • AMB EL VENT

VAM OFERIR: INFLADORS DE BICICLETA, CARTRONS, VENTALLS, MATAMOSQUES…

I VÀREM FER HIPÒTESIS SOBRE QUIN D’AQUESTS MATERIALS CREIEN QUE FARIA VOLAR MÉS LLUNY I MÉS TEMPS ALS AVIONS. LES RESPOSTES VAN SER VARIADES.

TOTS/ES ESTÀVEM MOLT IMPACIENTS PER FER-LOS VOLAR I CADASCÚ VA AGAFAR UN MATERIAL I VAM FER-LOS VOLAR LLIUREMENT. COSTAVA MOLT PERQUÈ MENTRE EL LLENÇAVEM NO TENÍEM GAIRE TEMPS PER UTILITZAR EL MATERIAL. VAM DECIDIR FER-HO PER PARELLES I UN/A LLENÇAVA L’AVIÓ I L’ALTRE/A EL FEIA AGUANTAR A L’AIRE AMB EL MATERIAL TRIAT. TAMBÉ ENS VÀREM ENFILAR A LES CADIRES PERQUÈ AGUANTESSIN MÉS TEMPS VOLANT. FINALMENT HO VÀREM FER EN GRUPS I MIRÀVEM QUINS AGUANTAVEN MÉS AMB QUIN MATERIAL, TAMANY DE L’AVIÓ…. VAM ESTAR COMPTANT ELS SEGONS…

ALGUNES CONCLUSIONS:

  • ELS GRANS VOLEN MÉS
  • ELS PETITS NO TANT
  • ELS QUE TENEN UN PAPER MOLT GRAN VOLEN MOLT
  • ELS QUE TENEN UN PAPER MÉS GRUIXUT VOLEN MÉS.
  • EL CARTRÓ I L’INFLADOR FAN VOLAR MÉS ELS AVIONS.