VISITA DE SABRINA KRAUS

EL DIVENDRES PER CELEBRAR EL DIA DE LA DONA ENS VA VISITAR LA SABRINA KRAUS, ESCRIPTORA I COL.LABORADORA DE LA FUNDACIÓ JANE GOODALL. 

Els nens i nenes de les classes de 2n i 4t van aprendre moltes coses sobre qui era i qué va fer la primatòloga Jane Goodall  sobre l’estudi dels “chimpas” a Tanzània, mitjançant el llibre que ha escrit la Sabrina adreçat als nens i nenes de 1r a 6è.

https://photos.app.goo.gl/Xu4sKZX5ubh8TLH59

 

 

 

 

 

 

En aquest enllaç podeu entrar a la pàgina de la Fundació Jane Goodall

http://www.janegoodall.es/es/misionehistoria.html

El gran llibre dels super poders

LA CLASSE DE LES AMETLLES HAN FET EL PROJECTE DELS SUPERHEROIS I SUPERHEROÏNES!!!

La classe de les ametlles vem decidir que voliem fer el projecte dels superherois i de les superheroïnes. Aquest projecte ha tingut dues parts: la primera on vem investigar quins superherois i quines superheroïnes hi ha, com són, com van vestits, quins super poders tenen… després de veure que aquests super poders només existeixen a les pel·licules i als còmics, gràcies al llibre “El gran llibre dels super poders” vem començar la segona part dels projecte. En aquesta segona part, vem treballar les emocions, veient quins super poders tenen els altres i quins són els nostres super poders. Aquest vídeo mostra una petita part del nostre projecte. Les ametlles esperem que us agradi tant com a nosaltres!!!

DIJOUS GRAS O LLARDER

DIJOUS GRAS O LLARDER…

Tradicionalment el dijous llarder o dijous gras és el primer dia del Carnaval o Carnestoltes,tot i que actualment en nombroses poblacions la festa s’ha ampliat en el nombre de dies de celebració. És tradició prendre la botifarra d’ou en aquest dia a més d’altres de semblants com la blanca o la negra. També és costum prendre truita de botifarra. A l’hora d’esmorzar, per postres o per berenar, en els carnavals més autòctons es menja la coca de llardons

 

AQUEST MATÍ ELS NENS I NENES DE LES CLASSES “GARROFERS” I “OLIVERES” HAN FET I GUARNIT TRUITES I PER LA TARDA SE LES HAN MENJAT!!!

https://photos.app.goo.gl/dXfTmGpV8T13mvrE8

 

 

MESTRES I MONITORES: EDUCACIÓ EMOCIONAL

LES MESTRES I LES MONITORES DEL TEMPS DE MIGDIA ENS HEM FORMAT EN EDUCACIÓ EMOCIONAL

 

Les mestres i les monitores de menjador hem fet una formació a l’escola sobre el desenvolupament emocional dels alumnes, amb eines per potenciar l’autoconeixement, la connexió amb un mateix, la motivació, l’autoestima, la superació personal, la cooperació… tot això amb l’objectiu de fer una educació més personalitzada per els nens i nenes.

Ha estat molt interessant i enriquidor fer-ho totes juntes, ja que passem moltes hores amb els nostres alumnes en dos moments molt diferents i com a Projecte d’escola era important anar totes en la mateixa línia.

Què ens ha aportat aquesta formació?

Ens ha aportat eines de coaching, habilitats de lideratge i metodologies de coaching d’equips, per utilitzar-les a les aules i temps de migdia amb els nostres alumnes, amb els/les companys/es i les famílies, per potenciar l’educació emocional en els nens i nenes.

Eines per comprendre millor a l’alumne/a i potenciar al màxim el seu talent, autoestima i autoconeixement.

Ens ha ensenyat a conèixer i gestionar les seves pròpies emocions.

A aprendre a crear una relació segura amb l’alumne/a, basada en el compromís, la confiança i el respecte.

Motivar-lo perquè s’impliqui en el seu propi aprenentatge: responsabilitat

Liderar i gestionar millor l’aula i espais del centre, creant un bon clima de treball.

Ha estat una formació dinàmica, vivencial en el què hem aprés mitjançant l’experiència, experimentant l’impacte de les emocions i els valors, augmentant el nostre potencial emocional tant a l’aula com en altres àmbits de l’escola i de la vida.

 

Metodologia emprada:

  • Dinàmiques de grup
  • Rol playing
  • Visionat de vídeos
  • Tècniques de teatre per a la comunicació
  • Exercicis de reflexió sobre casos reals
  • Exercicis de relaxació-mindfullness
  • Material de creixement emocional per aplicar a l’aula i espais de l’escola

 

https://photos.app.goo.gl/wx54kGaQqxrZw2S29

 

LUDOTECA-ARIMEL (Centre Cívic Carmel)

ELS PINS DIJOUS PASSAT VAN ANAR A LA LUDOTECA DEL CENTRE CÍVIC DEL CARMEL.

La ludoteca Arimel és un projecte educatiu que mitjançant el joc i la joguina contribueix al desenvolupament dels infants a nivell psicomotriu, cognitiu, social i afectiu. A la ludoteca es pot gaudir lliurement dels jocs i joguines que hi ha a l’ abast de l’infant, així com tallers, nous jocs i activitats especials, en un ambient relaxat i divertit que ens permet fomentar valors i hàbits bàsics pel creixement personal.

S'ho han passat d'allò més bé!!!   https://photos.app.goo.gl/WuJCTqxJC5n4m5t4A

MANDARINES I APRENENTATGE

MANDARINES I APRENENTATGE

La classe dels Castanyers ha participat activament en la campanya de fruita de l’escola. Hem preparat les capses de mandarines per a cada classe i les hem repartit tenint en compte la quantitat de nens i nenes que hi ha a cada aula.
Han estat dos dies plens d’activitats que hem fet en equips cooperatius i amb les que hem desenvolupat formes d’aprendre, estratègies per resoldre problemes i, en definitiva, ens ha ajudat  aprendre a aprendre.

 

                                               MENJA UNA MANDARINA,                                                                                                                                             I TINDRÀS MOLTA VITAMINA!!

 

https://photos.app.goo.gl/vfZqPZkooKASRE2cA

                                                                                                 

AMBIENTS AL CICLE INICIAL

ELS NENS I NENES DE 1r i 2n AQUEST DIMECRES HAN COMENÇAT ELS AMBIENTS D’APRENENTATGE:

  • PETITS CIENTÍFICS
  • SPEAKING
  • DISSENYADORS/ES
  • ESPAI MATEMÀTIC

 

ELS ALUMNES PODEN ANAR A L’AMBIENT QUE VULGUIN, SON DE LLIURE CIRCULACIÓ, PERÒ AMB UN ORDRE I GESTIONAT-SE ELLS/ES MATEIXOS/ES AMB UNA AGULLA D’ESTENDRE QUE ELS PROPIS NENS/ES HAN DECORAT.

 

https://photos.app.goo.gl/wQ5N3F5C1DJvvK2SA

TALLER DE COCINA

ELS NENS I NENES DE LA CLASSE “LES OLIVERES” A CASTELLÀ HEM TREBALLAT LA RECEPTA.

PRIMER HAN FET ELS GRUPS, HAN PENSAT QUINA RECEPTA VOLEN FER, QUINS INGREDIENTS I UTENSILIS HAN DE  PORTAR A LA CLASSE I S’HAN POSAT A CUINAR.

HAN SORTIT UNS PLATS REALMENT MOLT BEN TREBALLATS, MOLT CREATIUS  I MOLT BEN PRESENTATS.

PER ÚLTIM HAN TASTAT UNA MICA DE TOTS!!! Mmmmm ESTAVEN REALMENT MOLT BONS…

https://photos.app.goo.gl/GRMJYAegHnr2uzuF9

 

ELS PINS JA FAN AMBIENTS!!!

 

ELS PINS (P-3) S’HAN INCORPORAT DURANT EL MES DE GENER ALS AMBIENTS QUE ESTAN REALITZANT ELS/LES NOSTRES COMPANYS/ES  D’EDUCACIÓ INFANTIL.

PRIMER VAN FER UN TOMB PELS DIFERENTS AMBIENTS AMB L’OBJECTIU DE PODER CONÈIXER LES PROPOSTES, MATERIALS EXISTENTS I ELS ESPAIS ON ESTAN UBICATS.

ARA CADA DIMARTS I DIJOUS DE 9:30 A 10:30 HORES ELS PINS FAN AMBIENTS I PODEN TRIAR A QUIN DELS SIS AMBIENTS VOLEN  ANAR:

  • AMBIENT DE CONSTRUCCIONS.
  • AMBIENT DE LLUM I FOSCOR.
  • AMBIENT D’EXPERIMENTACIÓ.
  • AMBIENT ARTÍSTIC.
  • AMBIENT DE JOC SIMBÒLIC.
  • AMBIENT DE COSES I COSETES.

 

S’HO ESTAN PASSANT MOLT BÉ I APRENEN MOLTES COSES AMB AQUESTA NOVA METODOLOGIA, GAUDINT  D’AQUESTA  EXPERIÈNCIA.

Podeu veure les fotos clicant a l'enllaç;

https://photos.google.com/album/AF1QipNsMiDo7mMKLVRIPokZpGpwFUUkY7TbZqyWlfnb

 

 

 

ELS GARROFERS TREBALLEN “LOS ADJETIVOS”

ELS NENS I NENES DE LA CLASSE “GARROFERS” HEM TREBALLAT A CASTELLÀ “LOS ADJETIVOS” AMB LES EMOCIONS. HA ESTAT UNA ACTIVITAT MOLT DIVERTIDA I INTERESSANT.

 

 

Les emocions formen part del contingut que es treballa a E.Infantil i Primària en diverses situacions escolars, joc simbòlic, narracions, contes o treballant els continguts curriculars com ha estat el cas. A classe de castellà cada nen/a ha hagut de pensar i escriure en un paper enganxat a l’esquena de cada un d’ells, un adjectiu en positiu que identifiqui a cada company/a de la classe, i de fons la música que ells han escollit, ha estat una activitat molt enriquidora i motivadora per tota la classe.

Aquí podeu veure el procés i el resultat:

 https://photos.google.com/album/AF1QipNpBwLvZuDzFhJvL5J6C85SBVEeCrxSjvADDTPN

 

CONCURS APILO

US ANIMEM A PARTICIPAR!!!

COM JA SABEU EL CURS PASSAT VAM PARTICIPAR I ENCARA QUE VAM RECOLLIR MOLTES PILES NO HO VAM PODER ACONSEGUIR, A VEURE SI AQUEST ANY SÍ. (Podeu entrar a la WEB de l’Apilo i veureu qui van ser els guanyadors de l’edició passada i el lloc que va quedar la nostra escola).

GUIA DE LECTURA NADAL 2018

US FEM ARRIBAR LA “GUIA DE LECTURA 2018” RECOMANADA DES DE LES BIBLIOTEQUES ESCOLARS DE GRÀCIA.

AQUESTA TÉ L’OBJECTIU DE PROMOCIONAR LA LECTURA DELS NOSTRES INFANTS DURANT LES FESTES DE NADAL.

ESPEREM QUE LA GAUDIU!

Per poder-la obtenir cliqueu a sobre del nom:

Guia de Nadal 2018 (2)

BONES FESTES!

DES DE L’ESCOLA US VOLEM DESITJAR UNES MOLT BONES FESTES I UN BON ANY 2019!

Per escoltar la cançó sencera cliqueu l’enllaç adjunt:

CONCURS APILO

AQUEST ANY L’ESCOLA ENS HEM TORNAT A APUNTAR AL CONCURS APILO.

AIXÍ DONCS ESPEREM QUE AMB LA COL.LABORACIÓ DE TOTA LA COMUNITAT EDUCATIVA, AQUEST ANY SÍ!!!! 

TROBAREU EL BIDÓ PER RECOLLIR LES PILES AL VESTÍBUL DE L’ESCOLA.

MOLTES GRÀCIES PER LA VOSTRA COL.LABORACIÓ.

 

NENS I NENES DELEGATS/DES

ELS NOSTRES NENS I NENES DELEGATS/DES D’AQUEST CURS 2018-19, JA HAN FET LA SEVA PRIMERA REUNIÓ AMB L’ANNA, LA CAP D’ESTUDIS I HAN PENJAT L’ACTA DEL QUE VAN PARLAR A LA PLANTA -3 PER TAL DE QUE ELS SEUS I LES SEVES COMPANYES DE LES CLASSES LA PUGUIN LLEGIR.

                            

ELS DELEGATS I DELEGADES SON:

1r- Castanyers. Mariona i Elna

2n-Roures: Abril i Olivia

3r-Garrofers: Leo i Nora

4t-Oliveres: Ferran i Oriana

5è-Alzines: Marta i Esu

6è-Xiprers: Fede i Iris