UNESCO

“ Pel que fa a l’educació i l’aprenentatge cal anar més enllà d’un utilitarisme i un economicisme encotillat i integrar les dimensions múltiples de l’existència humana.

Aquesta visió posa èmfasi en la inclusió de persones que sovint són objecte de discriminació: dones i nenes, indígenas, persones amb discapacitats, immigrants, gent gran i persones que viuen en països afectats pel conflicte. Cal una visió oberta i flexible de l’aprenentatge que duri tota la vida i ocupi tota la vida: una visió que ofereix l’oportunitat perquè tothom descobreixi el seu potencial per a un futur sostenible i una vida amb dignitat”

Repensar l’educació. Vers un bé educatiu mundial?

Centre UNESCO de Catalunya, 2015.

Som una escola adherida a la xarxa d’escoles UNESCO amb l’objectiu de fomentar la cooperació i la pau internacionals a través de l’educació escolar.

Les escoles associades inclouen en el seu Projecte Educatiu els següents temes:

• Els problemes mundials i el paper de les organitzacions del sistema de les Nacions Unides en la seva resolució.
  • La difusió i el respecte dels drets humans.
  • El coneixement dels altres països i les altres cultures, a partir del coneixement i de la valoració de la pròpia.
  • L’anàlisi dels problemes mediambientals. És convenient que l’educació per a la cooperació i la pau internacionals sigui un element que s’integri en el marc de  les assignatures ja existents, incorporar aquests temes com a eixos transversals.

SETMANA UNESCO

Aquest any la setmana UNESCO 2022 és del 13 al 20 de novembre.

Es proposa que al llarg de la setmana es faci alguna activitat relacionada amb algun dels objectius de la UNESCO, que per les escoles bàsicament són: ciutadania, cultura de pau i no violència, solidaritat, patrimoni i desenvolupament sostenible. Pot ser un debat, una exposició, presentació d’una campanya solidària, un petit concert,… també es pot fer sobre la pròpia institució UNESCO. L’objectiu és donar visibilitat a la comunitat educativa que som escola UNESCO.