Hort escolar

Aquest projecte es justifica perquè creiem que és necessari introduir nous elements i situacions d’aprenentatge a l’escola per tal de poder fer que l’escola encara més atractiva a l’alumnat,  als pares i a les mares. Amb l’hort escolar es pretén motivar i responsabilitzar als/les alumnes partint dels seus interessos fent servir eines  suggestives i atraients, així com possibilitar-los el domini de tècniques instrumentals i estratègies que possibilitin una participació activa, crítica i creativa.

Els objectius didàctics del projecte de l’hort escolar i espais verds, amb els seus corresponents  continguts  es distribuiran al  llarg del  curs seguint tres  cicles naturals: tardor, hivern i primavera i es desenvoluparan dintre de l’àrea de coneixement del medi natural i social i en els eixos transversals d’educació per la salut, medi ambient, alimentació correcta i sostenibilitat.

L’hort  permet als/les alumnes a prendre consciència de la importància de protegir i conservar la natura evitant la utilització de productes no naturals que actualment es fan servir (herbicides, fungicides, insecticides i verins) i produeixen alteracions en animals i persones tals com alteracions del sistema nerviós, de l’aparell reproductor i alteracions cel·lulars, esgotant els sòls i deixant-los improductius.

En aquest projecte treballaran tots el nivells de l’escola, adaptant els objectius generals del projecte als objectius de cada unitat de l’àrea de coneixement del medi natural i social.

Objectius generals del projecte:

• Conèixer tots els aspectes relacionats amb l’hort escolar, i la cura de plantes i animals de l’entorn (insectes, microorganismes…)
  • Analitzar les diferents actuacions humanes i les seves conseqüències.
  • Aplicar els coneixements adquirits a la vida ordinària.
  • Saber fer anar les diferents eines i materials de l’hort.
  • Recollir dades i informació.
  • Interpretar dades.
  • Confeccionar materials de treball vàlids per l’activitat.
  • Planificar l’activitat conjuntament.
  • Utilitzar les tècniques instrumentals, lectura, escriptura i càlcul, al conreu  de l’hort.
  • Transformar i incloure els productes de l’hort dins de la dieta de cadascun.
  • Habituar-se al fet que la vida a l’aire lliure és saludable.
  • Apreciar la importància de la feina agrícola
  • Valorar la importància de tenir cura d’animals i plantes.
  • Interessar-se pel medi ambient natural.

Aquest curs hem instal·lat “palets” per l’escola on els nens i nenes i mestres hem portat plantes, les hem plantat i l’alumnat s’encarrega de regar-les per poder tenir una escola més verda.