Una mica d’història

L’escola Heidi va ser fundada l’any 1964 per Magda Escarrè , qui va posar en marxa una escola diferent per la seva època. La senyora Magda i el seu equip de mestres tenien unes pautes pedagògiques molt clares: l’ensenyament en català, l’estimació i el respecte per la natura, el treball en equip, la llibertat…

Durant el curs 1980-81 l’escola va passar a ser una Cooperativa de Pares i Mestres, i més tard, va associar-se al CEPEPC, un col•lectiu d’escoles de Catalunya que reclamava el pas a l’escola pública catalana.

El gener de 1988 l’escola va passar a formar part de la xarxa d’escoles públiques d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, i canvia el seu nom per Escola Turó del Cargol, que és el topònim del lloc on està actualment ubicada.

L’any 1996 l’escola va guanyar el Premi Baldiri Reixach en reconeixement “a la seva tasca educativa, com a escola de barri, participativa i renovadora, fidel des de sempre a la normalització lingüística i cultural”.

L’any 2016, l’escola va guanyar el premi Participa a l’Escola, organitzat pel Departament d’Afers i Relacions Institucionals i Exteriors i Transparència de la Generalitat de Catalunya.

L’escola participa de la majoria d’activitats que es fan al barri, des de la Castanyada, el Carnaval, la Batucada, entre altres.

Des de l’any 1996 també som una escola associada a la UNESCO, formant part de la xarxa d’escoles que treballen amb l’objectiu de fomentar la cooperació i la pau internacionals mitjançant l’educació escolar.

El curs 1997-1998 s’estrena un nou edifici de nova planta, on es continua treballant en la mateixa línia pedagògica i la progressiva expansió a nous projectes que obren les portes al barri, a la ciutat i al món ( Agenda 21, Biblioteca Punt-edu, Camí escolar)

El curs 2014-2015 vam celebrar els 50 anys de l’escola amb molta il•lusió i ganes de continuar sent una escola de referència oberta a tothom, acollidora, inclusiva i compromesa amb la societat i la resolució dels seus problemes.

L’AFA de la nostra escola, des de sempre, ha estat un referent i un suport al claustre, i ha ofert molts serveis a les famílies ajudant, d’aquesta manera, a aconseguir una escola de qualitat de tots i per a tots.