Comissió Menjador-migdia

La Comissió Menjador-Migdia es va crear per agilitzar i enriquir la gestió del temps que els nostres fills i filles passen al migdia a l’escola, fora de l’horari acadèmic.

Partint de l’objectiu global del temps de migdia, que és promoure els hàbits d’higiene, convivencials i alimentaris en els nens i nenes que utilitzen el servei de menjador escolar, l’objectiu principal de la Comissió és fer el seguiment de la gestió del menjador (cuina i monitoratge), així com detectar necessitats i donar resposta a queixes i suggeriments per tal d´oferir un servei de qualitat als nens i nenes

Des de la comissió treballem per consolidar dia a dia un menjador sostenible i ecològic amb aliments de temporada, de proximitat i provinents de l’agricultura ecològica i també perquè els nostres fills gaudeixin d´ una alimentació sana, responsable i equilibrada.

Basant-nos sempre en la dieta mediterrània, servim menús variats i complets des del punt de vista de la nutrició. Tanmateix, perquè els infants gaudeixin dels aliments que mengen i coneguin també la nostra cultura gastronòmica i la d´altres països s´elaboren periòdicament menús tradicionals (castanyada, Nadal, Sant Jordi…) i menús gastronòmics internacionals (mexicà, xinès, etc)

• Dins l’eix alimentari treballem per assolir els objectius plantejats. Per una banda, no servir productes transgènics i reduir el consum d´ aliments preparats o fregits i per altra banda servir el màxim possible de productes ecològics (verdures, llegums, fruita, carn, pasta…), servir aliments integrals i alhora potenciar el consum de la proteïna vegetal introduint plats elaborats exclusivament amb proteïna vegetal un cop a la setmana.
  • Dins l’eix educatiu continuem amb la tasca d’informació nutricional que fa l’equip de monitoratge gràcies al qual els nostres fills i filles van prenent més consciència dia a dia del què mengen i del per què ho mengen. Per afavorir la conscienciació i aconseguir una major implicació dels nens i nenes i de les seves famílies en la seva alimentació convoquem activitats participatives com xerrades o com els concursos de receptes que es premien amb una cistella de productes ecològics.
  • Dins de l’eix ambiental, tant a la cuina com al menjador, es continua reduint el volum de residus i es fa la recollida selectiva i el compostatge.

Els membres de la comissió ens reunim al menjador de l’escola periòdicament amb el Joan Vives, responsable de l´empresa de menjador (NaturalCuina) amb la intenció de fer el seguiment i la valoració del servei donat i de revisar i adaptar  els menús. Tanmateix és fan propostes de noves activitats, s’introdueixen nous plats o nous ingredients, etc.

La Comissió Menjador-Migdia és una comissió mixta, enguany formada per la cuinera (l’Eva), per la coordinadora de l’empresa de monitoratge (la Tere Díaz) i per una representant de l’Escola (la Mireia Campos), i per representants de les famílies, la Montse Pla, l’Agnese Frau, la Núria Carné i la Sara Christensen.

Podeu contactar amb nosaltres a través del correu ampa@turodelcargol.org