Preinscripció curs 2021-2022. Novetat! Web preinscripció.gencat.cat

Benvolgudes famílies,

Des del Departament d’Educació, ens informen que han posat en marxa el nou web preinscripcio.gencat.cat, que neix de la voluntat d’acompanyar millor les famílies durant el procés de preinscripció 2021-2022 als ensenyaments obligatoris. Aquest nou portal temàtic veu la llum en el context de pandèmia per la covid-19 i permetrà donar suport en la tramitació telemàtica de la preinscripció.

El nou web és responsiu i, per tant, es pot consultar des de qualsevol dispositiu mòbil. Aquest portal presenta els continguts redactats en un llenguatge planer i inclou un ampli centre de suport per a cadascun dels estudis. En aquest espai es poden trobar podcasts, vídeos, un glossari i també un ampli apartat de preguntes més freqüents sobre la preinscripció.

A més, incorpora al menú superior un botó de traducció automàtica, que permet navegar per tot el web en català, castellà, occità-aranès, anglès, francès, italià, portuguès i alemany.

Enllaços amb informació addicional :

Píndoles multimèdia sobre la preinscripció

Guia Preinscripció 2021

*La preinscripció l’ha de fer l’alumnat que el curs 2021-2022 ha de començar P3 i altre alumnat que s’incorpori a l’escola per primera vegada.

Del 15 al 24 de març de 2021: presentació de sol·licituds

La sol·licitud de preinscripció es formalitza i es presenta, acompanyada de la documentació acreditativa, dins el termini indicat. Si la sol·licitud s’ha tramès mitjançant el suport informàtic disponible al web del Departament d’Educació, un cop enviades les dades, cal imprimir i signar el resguard de la sol·licitud i, acompanyat de la documentació acreditativa corresponent, s’ha de presentar dins el termini establert al centre de primera opció o a les oficines municipals d’escolarització.
Només es pot presentar una sol·licitud de preinscripció per alumne/a. S’hi poden indicar diverses peticions d’admissió en centres diferents, ordenades per ordre de preferència. La presentació de més d’una sol·licitud comporta duplicitat i la invalidació dels drets de prioritat que puguin correspondre.
Us adjuntem també la documentació necessària per a la preinscripció:

• Original i fotocòpia del llibre de família o altres documents relatius a la filiació.
  • Original i fotocòpia del DNI de la persona sol·licitant o de la targeta de residència on consta el NIE, en el cas de persones estrangeres.
  • Volant municipal de convivència de l’alumne o alumna, on ha de constar que conviu amb la persona sol·licitant.
  • Fotocòpia del carnet de vacunacions on constin les dosis de les vacunes rebudes i les dates corresponents. Si no es té carnet de vacunacions, cal presentar un certificat mèdic oficial o el carnet de salut amb les dosis de vacuna rebudes i les dates corresponents.
  • Original i fotocòpia de la targeta sanitària de l’alumne.
  • 2 fotografies tamany carnet.

AVIAT US INFORMAREM DE COM HEU DE REALITZAR ELS TRÀMITS.