Tornen els Jocs Florals a l’IE Sant Esteve

Amb el motiu d’involucrar i animar als alumnes a escriure més en català i reviure la cultura, aquest pròxim 23 d’abril del 2024, se celebraran els Jocs Florals dins de les instal·lacions de l’institut Sant Esteve, on tots els alumnes podran presentar les seves obres.

Aquest any, per primer cop, els organitzadors dels Jocs Florals seran els alumnes de 3r de l’ESO. Per preparar-los, s’han dividit en petits grups per treballar una part del certamen literari, com podria ser el discurs, els premis, les categories, etc.

Aquest concurs consta de 6 categories diferents, des de 5è de primària fins a 4t de l’ESO. En aquesta edició, els nens i nenes de 5è de primària, es presentaran al concurs amb acrònims (paraules o frases tretes d’una de central), els alumnes de 6è  hauran de realitzar uns poemes visuals, els cal·ligrames. El curs de 1r d’ESO faran microrelats (petites històries breus) i els nois i noies de 2n d’ESO hauran de presentar una poesia èpica. Els alumnes de 3r d’ESO escriuran un monòleg i, finalment, 4t d’ESO presentarà un conte.

L’acte acabarà amb l’entrega de premis. Per cada curs seran atorgats 3 premis, que seran novel·les catalanes concordants amb l’edat de cada categoria. Tot això anirà acompanyat d’una rosa i un diploma.

Per decidir els premis ha d’haver-hi un jurat, que estarà format per docents especialitzats en la matèria i per alguns alumnes. A l’hora de triar els premis, no se sabrà qui ha escrit cada obra, ja que els autors hauran de firmar amb un pseudònim.

Un any més l’IE Sant Esteve es bolca en la literatura catalana i amb la passió per l’escriptura.

Alumnat de 3r d’ESO. Comissió de redacció.