BIODIVERSIFIQUEM L’ENTORN ESCOLAR

Divendres 26 d’abril, a la tarda,  vam poder gaudir d’una activitat, famílies i  infants, portada a terme per l’Associació per la Defensa i l’Estudi de la Natura (ADENC) i per GEPEC.
Aquest, és un projecte que pretén millorar la biodiversitat urbana (la flora i la fauna que trobem dins de la ciutat).
Per fer-ho, estudien la diversitat present en l’entorn amb l’objectiu de conèixer el seu estat i poder dissenyar i aplicar accions de millora que permetin fer de les  ciutats un espai més biodivers.
L’estat de la biodiversitat, també influeix en la salut de les persones. Estudis recents indiquen que els espais verds propers a les escoles  ajuden a millorar les capacitats cognitives dels alumnes millorant el seu rendiment escolar.
El primer que vam fer, és descargar una app Natusfera al mòbil. Amb aquesta aplicació, ja podem formar part d’aquest projecte, pujant fotos.
Per poder analitzar tot l’entorn escolar ens vam dividir en diferents grups que vam fer itineraris diferents:
Itinerari 1: Pati de l’escola
Itinerari 2: Plaça Catalunya
Itinerari 3: l’Arbreda
Itinerari 4: Ronda Tolosa
En cada itinerari anàvem acompanyats d’un monitor.
La ciència ciutadana són projectes dissenyats per científics on els ciutadans poden participar activament en la recollida i obtenció de dades, de forma col·laborativa, fàcil i diversa.
Algunes aplicacions que també us poden ser útils són:
  • Plant Net: App que identifica mitjançant una foto diferents espècies de plantes
  • Merlin Bird ID: App d’ornitologia que alhora ens serveix de guia de camp amb imatges i sons de diferents espècies i que també ens ajuda a identificar ocells a partir de fotos.