MÚSICA I EMOCIONS

La música ha sigut moltes vegades definida com el llenguatge de les emocions per l’estreta relació que hi ha entre les dues coses. És un gran recurs facilitador de comunicació i expressió de les emocions quan se’ns fa difícil amb paraules.
També té la capacitat d’ajudar-nos a canviar el nostre estat d’ànim si ho volem i ens permet compartir sentiments.
Aquests dies les emocions van i venen d’una banda a l’altre. El confinament no és fàcil ni pels nostres infants ni per nosaltres mateixos i pot ser hem d’acostumar-nos a parlar més sovint de com ens sentim.
Avui us proposo una activitat relacionada amb la música i les emocions.
Aquí us deixo cinc músiques que tenen relació amb 5 de les emocions bàsiques: alegria, tristesa, ràbia, por i amor.
La idea és que mentre escolteu la música us bellugueu expressant el que la música us fa sentir, ballant, saltant, caminant, picant,…..
Després de cada música podem preguntar-nos com ens hem sentit, que ens ha transmès el què hem escolta. Alegria? Por? Tristesa? Amor? Ràbia?
En algun moment aquests dies ens sentim així? Perquè? Quines coses ens fan sentir bé?

A través de la música podem fer un acostament emocional que ens pot ajudar a sentir-nos millor.
Us animo a provar-ho. Desitjo que gaudiu molt amb aquesta activitat.

Un altre dia podeu dibuixar-les o pintar-les.

Una abraçada immensa!

TRISTESA