El nostre bé sobre l’energia

La setmana passada es va treballar al connectem, la despesa excessiva d’energia que realitzem els éssers humans innecessàriament, la qual afecta molt negativament a la sostenibilitat del nostre planeta. Amb petites accions podem fer una gran contribució.

Primer de tot, dir que el CONNECTEM és una activitat que realitzem diàriament els primers 15 minuts del dia a l’arribada dels alumnes al centre. Després de veure un article, notícia, vídeo, imatge, cançó… sobre temes d’actualitat, els alumnes expressen i intercanvien opinions al respecte. Amb allò es busca despertar el seu esperit crític i connectar-se conjuntament a la dinàmica de classe. De vegades, els connectem motiven tant als alumnes s’aprofiten per a treballar a l’àmbit lingüístic ja que són font de recursos per a treballar molts aspectes de la llengua.

Des de 1r ESO B, “Abstract Land”, els alumnes s’han compromès a dur a terme algunes accions de manera individual i grupal, per fer servir l’energia responsablement i ajudar així a cuidar el nostre planeta.

Les accions a les quals s’han compromès són:
– No deixar els endolls endollats quan no es fa servir.
– Apagar la regleta quan no la fem servir.
– Aprofitar la llum del sol.
-Tancar la pica en rentar-se les dents o mentre m’ensaboni.
– Apagar les llums quan no estem a l’habitació.
– Apagar la videoconsola/aparell electrònic quan no es fa servir.
– No malgastar l’aigua calenta.
– Ficar una galleda a la dutxa per dipositar l’aigua que es perd la primera estona quan encara no surt calenta i poder així donar-li un altre ús.
– Fer servir tota mena de materials, com per exemple mantes, abans de posar marxa sempre la calefacció.
– Si es posa la calefacció, tancar les finestres perquè estigui a temperatura ambient.
– Apagar el wifi quan no el fem servir.

Aviam si ho aconseguim!

1r ESO B, “Abstract Land”