Projecte dels minerals

Aquest segon trimestre, a Medi Natural ens hem preguntat ‘’què és la matèria?’’. Hem llegit per poder donar resposta a aquesta pregunta.

Hem après que la matèria té diverses propietats, com la massa, el volum i la longitud. Hem mesurat aquestes propietats en diferents objectes amb instruments de mesura variats: la bàscula, el regle, el vas de precipitats amb aigua…

Hem parlat també de diversos materials i els seus usos. Ens ha despertat interès el plàstic. Per què és un material tan controvertit? Hem visualitzat un parell de vídeos sobre els seus perills, especialment les illes de plàstic que es formen al mar i la repercussió que tenen en la vida dels animals marins. Aleshores ens hem posat a treballar per fer una campanya de sensibilització a l’escola: hem creat uns cartells per prendre consciència sobre l’ús del plàstic. Aquests cartells han estat realitzats amb grups cooperatius i són fruit de la reflexió i el disseny col·lectiu. Els podeu consultar al Clasroom.

Un cop acabats els cartells i penjats al passadís, hem vist que un tema que ens interessa molt i està relacionat amb el que hem estat treballant és el dels minerals. Uns quants infants dediquen les estones del pati a buscar pedres, mirar-se-les, excavar… I a tots i totes ens fascina mirar que increïbles són els minerals.

Ens hem preguntat ‘’què volem saber dels minerals?’’ i així ha començat el nostre projecte. Ens hem proposat crear un Lapbook (llibre interactiu) que contingui totes les coses que anem aprenent d’aquest tema. Hem llegit textos, hem mirat vídeos i hem jugat a diversos jocs per poder extreure’n informació per al nostre Lapbook. Ha estat una feinada, però ens ha quedat molt bé!

Hem enriquit els nostres aprenentatges veient les col·leccions de minerals que han portat de casa alguns alumnes. Durant l’excursió a Collserola també hem trobat mineral de quars, ferro i pissarra.

Fent aquest projecte ens ha acompanyat l’esperit investigador, la curiositat i la motivació per aprendre.