Avaluació i informes

Qualificacions

Codi         Valor

AE   –>     Assoliment excel·lent

AN  –>     Assoliment notable

AS  –>     Assoliment satisfactori

NA  –>     No assoliment

 

Cliqueu aquí per accedir als CRITERIS D’AVALUACIÓ (per cicles)

 

ÀMBITS I ÀREES

ÀMBIT LINGÜÍSTIC

  • Àrea de llengua catalana i literatura

Comunicació oral
  • Comprendre textos orals de la vida quotidiana, dels mitjans de comunicació i escolars.
  • Produir textos orals de tipologia diversa adequats a la situació comunicativa.
  • Interactuar oralment d’acord amb la situació comunicativa utilitzant estratègies conversacionals.
Comprensió lectora
  • Llegir amb fluïdesa per comprendre textos de la vida quotidiana, dels mitjans de comunicació i escolars en diferents suports i formats.
  • Aplicar estratègies de comprensió per obtenir informació, interpretar i valorar el contingut d’acord amb la tipologia i la complexitat del text i el propòsit de la lectura
  • Utilitzar, per comprendre un text, l’estructura i el format de cada gènere textual i el component semàntic de les paraules i de les estructures morfosintàctiques més habituals.
  • Aplicar estratègies de cerca i gestió de la informació per adquirir coneixement propi.
Expressió escrita
  • Planificar l’escrit d’acord amb la situació comunicativa i el destinatari.
  • Produir textos de tipologies diverses amb un lèxic i estructura que s’adeqüin al tipus de text, a les intencions i al destinatari.
  • Revisar el text per millorar-lo i tenir cura de la seva presentació formal en funció de la situació comunicativa.
Lectura i creació de textos literaris
  • Llegir fragments i obres i conèixer alguns autors i autores significatius de la literatura catalana, castellana i universal.
  • Crear textos amb recursos literaris per expressar sentiments, realitats i ficcions.
Plurilingüisme i interculturalitat
  • Ser conscient de la pertinença a la comunitat lingüística i cultural catalana, i mostrar interès per l’ús de la llengua catalana
  • Conèixer i valorar la diversitat lingüística i cultural de Catalunya, l’Estat espanyol, d’Europa i del món.
  • Àrea de Llengua castellana i literatura

Comunicació oral
  • Comprendre textos orals de la vida quotidiana, dels mitjans de comunicació i escolars.
  • Produir textos orals de tipologia diversa adequats a la situació comunicativa.
  • Interactuar oralment d’acord amb la situació comunicativa utilitzant estratègies conversacionals.
Comprensió lectora
  • Llegir amb fluïdesa per comprendre textos de la vida quotidiana, dels mitjans de comunicació i escolars en diferents suports i formats.
  • Aplicar estratègies de comprensió per obtenir informació, interpretar i valorar el contingut d’acord amb la tipologia i la complexitat del text i el propòsit de la lectura
  • Utilitzar, per comprendre un text, l’estructura i el format de cada gènere textual i el component semàntic de les paraules i de les estructures morfosintàctiques més habituals.
  • Aplicar estratègies de cerca i gestió de la informació per adquirir coneixement propi.
Expressió escrita
  • Planificar l’escrit d’acord amb la situació comunicativa i el destinatari.
  • Produir textos de tipologies diverses amb un lèxic i estructura que s’adeqüin al tipus de text, a les intencions i al destinatari.
  • Revisar el text per millorar-lo i tenir cura de la seva presentació formal en funció de la situació comunicativa.
Lectura i creació de textos literaris
  • Llegir fragments i obres i conèixer alguns autors i autores significatius de la literatura catalana, castellana i universal.
  • Crear textos amb recursos literaris per expressar sentiments, realitats i ficcions.
Plurilingüisme i interculturalitat
  • Ser conscient de la pertinença a la comunitat lingüística i cultural catalana, i mostrar interès per l’ús de la llengua catalana.
  • Conèixer i valorar la diversitat lingüística i cultural de Catalunya, l’Estat espanyol, d’Europa i del món.
  • Àrea de 1a llengua estrangera

Comunicació oral
  • Obtenir informació bàsica i comprendre textos orals senzills o adaptats de la vida quotidiana, dels mitjans de comunicació i de l’àmbit escolar.
  • Planificar i produir textos orals breus i senzills adequats a la situació comunicativa
  • Interactuar oralment d’acord amb la situació comunicativa utilitzant estratègies conversacionals bàsiques.
Comprensió lectora
  • Aplicar estratègies per obtenir informació bàsica i comprendre textos escrits senzills o adaptats de la vida quotidiana, dels mitjans de comunicació i de l’àmbit escolar.
  • Utilitzar els trets visuals, discursius i lingüístics bàsics d’un text d’estructura clara per comprendre’l.
  • Utilitzar eines de consulta per accedir a la comprensió de textos.
Expressió escrita
  • Planificar textos senzills a partir de la identificació dels elements més rellevants de la situació comunicativa.
  • Produir textos senzills amb adequació a la situació comunicativa i amb ajut de suports.
  • Revisar el text per millorar-lo en funció de la situació comunicativa amb l’ajut de suports específics.
Comprensió i reproducció de textos literaris
  • Comprendre i valorar textos literaris senzills, adaptats o autèntics, adequats a l’edat.
  • Reproduir oralment i reescriure textos literaris senzills per gaudir-ne i fomentar el gaudi dels altres.
Plurilingüisme i interculturalitat
  • Utilitzar estratègies plurilingües per a la comunicació

ÀMBIT MÀTEMÀTIC

  • Àrea de matemàtiques

Resolució de problemes
  • Traduir un problema a una representació matemàtica i emprar conceptes, eines i estratègies matemàtiques per resoldre’l.
  • Donar i comprovar la solució d’un problema d’acord amb les preguntes plantejades.
  • Fer preguntes i generar problemes de caire matemàtic.
Raonament i argumentació
  • Fer conjectures matemàtiques adients en situacions quotidianes i comprovar-les.
  • Argumentar les afirmacions i els processos matemàtics realitzats en contextos propers.
Relacions entre conceptes (connexions)
  • Establir relacions entre diferents conceptes, així com entre els diversos significats d’un mateix concepte.
  • Identificar les matemàtiques implicades en situacions quotidianes i escolars i cercar situacions que es puguin relacionar amb idees matemàtiques concretes.
Comunicació i representació matemàtica
  • Expressar idees i processos matemàtics de manera comprensible tot emprant el llenguatge verbal (oral i escrit).
  • Usar les diverses representacions dels conceptes i relacions per expressar matemàticament una situació.
  • Usar les eines tecnològiques amb criteri, de forma ajustada a la situació, i interpretar les representacions matemàtiques que ofereixen.

ÀMBIT DE CONEIXEMENT DEL MEDI

  • Àrea de coneixement del medi

Valoració, interpretació i anàlisi del món actual
  • Plantejar-se preguntes sobre el medi, utilitzar estratègies de cerca de dades i analitzar resultats per trobar respostes.
  • Interpretar el present a partir de l’anàlisi dels canvis i continuïtats al llarg del temps, per comprendre la societat en què vivim.
  • Interpretar l’espai a partir dels elements del territori i de les seves representacions per situar-s’hi i desplaçar-se.
  • Analitzar paisatges i ecosistemes tenint en compte els factors socials i naturals que els configuren, per valorar les actuacions que els afecten.
  • Valorar problemes socials rellevants interpretant-ne les causes i les conseqüències per plantejar propostes de futur.
Salut i equilibri personal
  • Adoptar hàbits sobre alimentació, activitat física i descans amb coneixements científics, per aconseguir el benestar físic.
  • Prendre consciència del propi cos, de les emocions i sentiments propis i aliens, per aconseguir l’equilibri emocional i afavorir la convivència.
  • Prendre decisions sobre higiene i salut amb coneixements científics per a la prevenció i el guariment de malalties.
Tecnologia i vida quotidiana
  • Utilitzar materials de manera eficient amb coneixements científics i criteris tecnològics, per resoldre situacions quotidianes.
  • Dissenyar màquines simples i utilitzar aparells de la vida quotidiana de forma segura i eficient.
Ciutadania
  • Adoptar hàbits sobre l’adquisició i ús de béns i serveis, amb coneixements científics i socials per esdevenir un consumidor responsable.
  • Participar en la vida col·lectiva a partir de valors democràtics, per millorar la convivència i per afavorir un entorn més just i solidari.
  • Valorar el sistema democràtic partint del coneixement dels sistemes polítics per esdevenir futurs ciutadans crítics.

ÀMBIT ARTÍSTIC

  • Àrea educació artística:

    visual i plàstica / música i dansa   

Percepció, comprensió i valoració de les diferents realitats artístiques
  • Mostrar hàbits de percepció conscient de la realitat visual i sonora de l’entorn natural i cultural.
  • Utilitzar elements bàsics dels llenguatges visual, corporal i musical i estratègies per comprendre i apreciar les produccions artístiques.
  • Comprendre i valorar elements significatius del patrimoni artístic proper, de Catalunya i d’arreu.
  • Comprendre i valorar elements significatius de la contemporaneïtat artística.
Interpretació i producció artística
  • Emprar elements bàsics del llenguatge visual amb tècniques i eines artístiques per expressar-se i comunicar-se.
  • Interpretar música vocal i instrumental amb els elements i recursos bàsics del llenguatge musical.
  • Emprar els elements i recursos bàsics del llenguatge escènic, per expressar-se, interpretar i comunicar-se.
Imaginació i creativitat
  • Improvisar i crear amb els elements i recursos bàsics dels diferents llenguatges artístics.
  • Dissenyar i realitzar projectes i produccions artístiques multidisciplinàries.

ÀMBIT D’EDUCACIÓ FÍSICA

  • Àrea d’educació física   

Activitat física
  • Resoldre situacions motrius de forma eficaç en la pràctica d’activitats físiques.
  • Prendre consciència dels límits i les possibilitats del propi cos en la realització d’activitats físiques
Hàbits saludables
  • Mostrar hàbits saludables en la pràctica d’activitats físiques i en la vida quotidiana.
  • Valorar la pràctica habitual de l’activitat física com a factor beneficiós per a la salut.
Expressió i comunicació corporal
  • Comunicar vivències, emocions i idees utilitzant els recursos expressius del propi cos
  • Prendre part en activitats col·lectives d’expressió i comunicació corporal per afavorir la relació amb els altres
Joc motor i temps de lleure
  • Participar en el joc col·lectiu de manera activa mostrant-se respectuós amb les normes i els companys.
  • Practicar activitat física vinculada a l’entorn com una forma d’ocupació del temps de lleure.

ÀMBIT D’EDUCACIÓ EN VALORS

  • Àrea d’educació en valors socials i cívics

Reconeixement de les emocions i sentiments personals
  • Actuar amb autonomia en la presa de decisions i assumir la responsabilitat dels propis actes.
  • Desenvolupar habilitats per fer front als canvis i a les dificultats i per assolir un benestar personal
  • Qüestionar-se i usar l’argumentació per superar prejudicis i consolidar el pensament propi.
Relació amb els altres i resolució de conflictes
  • Mostrar actituds de respecte actiu envers les persones, les seves idees, opcions, creences i les cultures que les conformen.
  • Aplicar el diàleg com a eina d’entesa i participació en les relacions entre les persones.
  • Adoptar hàbits d’aprenentatge cooperatiu que promoguin el compromís personal i les actituds de convivència.
Relació i compromís envers l’entorn
  • Analitzar l’entorn amb criteris ètics per cercar solucions alternatives als problemes
  • Mostrar actituds de servei i de compromís social, especialment davant de les situacions d’injustícia.