Salut

MEDICAMENTS

Sempre que el/la vostre/a fill/a hagi de prendre medicació, és millor que sigui la família qui l’administri. En cas que això no fos possible s’haurà d’emplenar l’imprès d’autorització d’administració de medicaments, així com aportar la recepta o informe mèdic on hi consti la pauta i el nom del medicament.

ATENCIÓ: L’autorització serà la mateixa tant per a l’horari escolar com per a l’hora de menjador.

PARACETAMOL: Amb l’autorització corresponent degudament signada i la dosi especificada, es podrà administrar el paracetamol a un/a alumne/a quan presenti febre superior a 38ºC de temperatura corporal, mentre s’espera l’arribada d’algun familiar que el pugui portar a casa.

MALALTIES TRANSMISSIBLES

Per tal d’informar les famílies sobre l’assistència o no dels infants al centre educatiu quan pateixen una malaltia transmissible, el Departament de Salut, a través de la Subdirecció de Vigilància i Resposta a Emergències de Salut Pública, ha publicat unes recomanacions amb uns criteris de no-assistència de l’alumnat a l’escola durant un període de temps determinat a causa de malalties transmissibles.

INFANTS AMB AL·LÈRGIES ALIMENTÀRIES I/O AL LÀTEX

La família de l’alumne amb al·lèrgia alimentària i/o al làtex ha d’informar-ne els responsables del centre educatiu a l’inici de l’escolarització o tan aviat com en tingui coneixement.

El protocol del Departament d’Ensenyament marca que la família ha d’aportar a la direcció del centre la documentació següent:

• Informe mèdic signat per l’equip sanitari responsable, on han de constar totes les dades de la malaltia de l’infant, les actuacions que cal fer i els telèfons dels referents sanitaris.
  • Imprès signat amb la recollida d’informació on es detalla el tipus d’al·lèrgia de l’alumne, les vies d’entrada i el tipus de reacció (annex 1).
  • Imprès de sol·licitud signat i autorització d’administració de la medicació prescrita i l’atenció específica prescrita i pautada pel metge o metgessa (annex 2).
  • Portar al centre la medicació d’urgència (injector d’adrenalina) així com la medicació específica (prescrita i pautada pel metge o metgessa / al·lergòleg o al·lergòloga) i el material necessari per l’atenció de l’infant durant el temps d’activitat escolar.
  • Etiquetar degudament la medicació i el material per tal que s’identifiqui clarament a quin alumne pertany.
  • Actualitzar l’informe mèdic i renovar el material relacionat amb el tractament quan sigui necessari i, com a mínim, una vegada a l’any.
  • Col·laborar amb el centre educatiu en tot el necessari per controlar l’al·lèrgia de l’infant o jove.

Aquesta informació queda centralitzada a la direcció del centre, que prendrà les mesures necessàries.

RECOMANACIONS EN CAS DE PEDICULOSI (POLLS)

Més informació aquí