Hola DINOSAURES, CAVALLS i EUGUES:
Us van agradar les activitats de la setmana passada? Hem rebut molts dibuixos dels vostres dracs inventats. Són molt divertits!
Aquesta setmana tenim nous reptes per a vosaltres. A veure si us agraden…
MENJAR FRUITA ÉS SALUDABLE
Us deixem l’enllaç d’un conte que parla d’una bruixeta que va descobrir que bo i divertit és menjar fruita variada:
https://drive.google.com/file/d/1OUMpLQMF_V6-dwWnLivBx45miR5w2ssO/view?ts=5e9ed05f
Segur que, com la bruixa, a casa també teniu fruites diferents. Us proposem que feu un dibuix de la fruita amb el seu nom i li feu una foto perquè els pares ens la facin arribar al correu de les mestres.
LLEGIM UNA ESTONETA
Pensa i escriu el nom d’algun amic o amiga que el seu nom comenci per aquestes lletres:
PARAULES BESSONES
Aquí teniu paraules que s’assemblen molt. Només hi ha una lletra diferent. A veure si la sabeu trobar!
https://issuu.com/jolivel2/docs/paraules_bessones
PROBLEMES VISUALS
VOLS AJUDAR LA PAPALLONA A TROBAR LA FLOR?
ENS AJUDEU A ENDREÇAR AQUESTS GLOBUS DE MENYS A MÉS QUANTITAT?
ENS QUEDEM A CASA!
Mirarem les cases d’altres famílies del món. Cliqueu aquest enllaç i mireu què hi surt.
https://es.slideshare.net/monik3mng/cases-del-mn?next_slideshow=1
Demaneu al pare o la mare que us el llegeixin.
Després, dibuixeu com us agradaria que fos casa vostra, o bé busqueu una imatge i la retalleu i l’enganxeu. Feu una foto al treball i ens ho envieu.
GRAFISME
LES SAFATES MÀGIQUES
Us proposem que us adreceu a la proposta anterior de grafisme i seguiu repassant i experimentant, a partir del material proposat, els traços treballats i de forma lliure.
Aquests són els models que us vam proposar i les imatges amb les diferents propostes:
LES NOSTRES JARDINERES
CLASSIFIQUEM LLEGUMS
1. Agafeu un grapat de diferents llegums que tingueu per casa.
2. Barregeu-les en un recipient.
3. Oferiu als infants pots, cistells… ser serveixen per separar les llegums per tipus i classificar-les.
A continuació us proposem fer un PLANTER amb aquestes llavors:
QUÈ NECESSITEM?
- Ouera (també podeu fer servir la closca de l’ou com a recipient, ja que aportarà a les llegums calci i creixeran més ràpid) / Pot de vidre reutilitzat
- Cotó / terra
- Llegums (les que heu fet servir a la proposta anterior)
- Aigua
- Observar els canvis i creixement de la planta. Intentem distingir les seves parts (llavor, arrel, tija, i fulles) . Ha crescut? I canviat de color?
- Podem fer diferents fotografies del procés i un dibuix final. Sota el dibuix podeu intentar escriure les diferents parts:
PSICOMOTRICITAT
EXPRESSIÓ CORPORAL “SÓC, SÓC, SÓC…”
Us proposem un joc de representació i imitació que ja coneixen i els agrada molt.
- Pensem un animal i diem en veu alta: “sóc, sóc, sóc… ( i per exemple, “un lleó!”); a continuació ens desplacem per l’espai imitant l’animal (a quatre grapes, el so que fa en rugir…) fins que diem “stop!”; ens quedem quiets com estàtues, pensem un altre animal i seguim jugant!
JOC D’ORIENTACIÓ
- Triem conjuntament diferents elements o objectes (3 o 4), per exemple cotxes, dinosaures, peces… o el que més us agradi!
- Parlem de les característiques d’aquests objectes: com són, de quin color, forma, mida…
- Delimitem una habitació o espai de la casa i, per exemple, l’adult amaga els objectes. Quan els ha amagat avisa a l’infant i aquest/a els ha de buscar.
- Podem ajudar a buscar-los amb pistes sobre la seva ubicació i orientar-los una mica. Per exemple: “fes tres passes endavant” “a prop del prestatge” “al costat de la porta” “al davant del sofà”. També dient “fred-fred” o “calent-calent” quan està lluny o a prop.
I per acabar… dues sorpreses!
Un conte d’emocions (reconeixeu qui l’explica?)
EL PEP I L’ADELA, DE LA TRISTESA A L’ALEGRIA (Autora: Mari Creu Royo)
BÉ, DINOSAURES, CAVALLS i EUGUES: AIXÒ ÉS TOT PER AQUESTA SETMANA. CUIDEU-VOS MOLT.
JA QUEDA MENYS PER PODER ESTAR JUNTS.