ESMORZARS SENSE RESIDUS

Durant la setmana europea de la PREVENCIÓ DE RESIDUS l’escola ha aprofitat per fer una activitat i ho ha enfocat a l’hora dels esmorzars: generem residus quan esmorzem? A través del repte ESMORZARS SENSE RESIDUS, tots els nens i nenes han pogut veure els residus que han generat només amb aquest àpat del dia.

Després de 5 dies recollint tots els residus generats, l’alumnat ha fet una reflexió final i aquestes han estat les propostes:

• Que tothom es comprometi a portar l’esmorzar en un boc’n roll o en una carmanyola.
  • Evitar portar els entrepans embolicats en film de plàstic si ja el portem en una carmanyola o en un boc’n roll.
  • Si generem residus amb l’esmorzar, llençar-los al contenidor corresponent.
  • Portar més fruita.
  • Quan portem el plàstic de les galetes, bastonets, etc., proposem portar-ho a una carmanyola ja des de casa.
  • Evitem portar paper d’alumini i paper de cuina.

Com a conclusió final pensem que l’ús del  BOC’N ROLL  a l’escola està força adquirit,  igual que l’ús de les carmanyoles, però encara detectem l’ús del paper d’alumini i de força plàstics com a embolcalls. La solució està a les nostres mans si no volem que aquests residus acabin a llocs no desitjats; cal arribar al residu zero, és a dir, NO L’HEM DE CREAR des d’un bon principi. Fetes les reflexions ara toca posar-ho a la pràctica.

Gràcies a tothom!