Confinament. Manualitats amb cilindres de paper de WC.

Hola nens i nenes de 1r-2n!

En aquesta publicació trobareu diferents manualitats amb cilindres de paper de WC. De totes les que us presentem, escolliu les que més us agradin i les podeu anar fent aquests dies a casa. Quan torneu a l’escola les podeu portar per ensenyar-les a la resta de la classe! De ben segur que us sortiran molt bé!

• LA GRANOTA MENJA MOSQUES.

Per fer aquest taller heu de seguir aquests passos:

1. Agafeu un cilindre de WC i el grapeu per un dels seus cantons. Si no teniu grapes, ho podeu fer amb cel·lo.
    2. Seguidament, amb un trosset de cartolina o cartró que tingueu per casa, hi dibuixeu unes potes com les de la foto i les retalleu.
    3. Pinteu el cilindre de color verd.
    4. Seguidament dibuixeu uns ulls com els de la foto.
    5. Finalment enganxeu les potes a sota del cilindre i els ulls al damunt i ja tindreu la granota fet.

Ara només haureu de dibuixar una mosca i enganxar-la a un fil que grapareu a la boca de la granota (Si feu la mosca d’un material que pesi més que el paper millor. Pot ser un trosset de plàstic d’una ampolla, una boleta de paper,…). i ja podreu jugar a veure quantes vegades la granota es menja la mosca!

• EL CUC QUE LI AGRADEN ELS LLIBRES.

Per fer aquesta manualitat heu de seguir els següents passos:

1. Agafeu retalls que tingueu per casa de papers de colors gruixudets o cartolines.
    2. Amb l’ajuda d’un tap de pot una mica gran, amb un llapis, resseguiu el contorn del tap damunt dels papers.
    3. Retalleu els cercles i enganxeu-los un darrera l’altre de forma divertida per tal que sembli que el cuc s’està movent damunt del llibre.

I ja tindreu un punt de llibre ben bonic per poder saber on heu de seguir llegint el pròxim dia aquell conte que tant us agrada i que avui no heu pogut acabar.

• LA PAPALLONA VOLADORA.

Passos a seguir:

1. Pinteu un cilindre de paper de WC del color que més us agradi. Una vegada sec, dibuixeu-hi uns ulls i una boca amb retolador negre.
    2. Dibuixeu unes antene i unes ales en una cartolina o foli de color, les decoreu i les retalleu. Després les enganxeu al cilindre.
    3. Amb l’ajuda d’una agulla de cosir llana, feu un forat a la part de darrera de la papallona i passeu-hi la llana per poder-la penjar al lloc que vosaltres mateixos decidiu.