1r Trimestre

PROJECTE “ELS ANIMALS”

A segon hem començat el curs explorant el món dels animals.

1. Durant les primeres sessions del curs, a partir d’una pluja de temes i d’una votació, vam escollir aquest projecte.

2. Per començar l’exploració vam fer una posada en comú dels coneixements previs i vam donar resposta a les següents preguntes: què sabem i què volem saber?

3. Comencem el projecte intentant donar resposta a la pregunta: què és un animal? Entre tots completem aquesta definició.

4. Pensem un animal que dóna nom al grup. Cada taula pensa un nom d’animal per anomenar al grup de treball. Surten la taula del puma, de l’àguila, del conill, de la tortuga, del dofí i del guepard.

5. A partir d’un Power point amb informació explorem les diferents formes de classificar als animals.

6. Mirem un vídeo dels diferents animals i extraiem diferents conceptes que ens ajuden a entendre els diferents agrupaments i les característiques.

7. Aquí surten conceptes com: éssers vius, desplaçaments, alimentació, reproducció, carnívors, herbívors, omnívors, vertebrats, invertebrats, ovípars i vivípars. Un cop descoberts els conceptes, realitzem en grup un rap educatiu utilitzant totes les paraules clau estudiades fins el moment. Tot i la dificultat d’aquesta tasca, els alumnes de 2n tornen a demostrar que són molt treballadors i que tenen capacitat d’inventar cançons com aquestes:

Un cop escrits els raps educatius, és moment per interpretar-los i cantar-los davant de la classe. És un moment divertit i molt important, ja que estan mostrant a la classe les seves pròpies produccions.

9. Finalment, en 2 murals, un en grup reduït i un altre de tota la classe, hem construït un mapa conceptual amb l’agrupació dels animals i les seves característiques.

E

Ens ho hem passat molt bé i hem explorat i après moltes coses sobre els animals.

Quin serà el proper Projecte?