EDUCACIÓ EMOCIONAL??

Bona tarda famílies,

Avui us volem compartir un seguit de recursos per ajudar i cuidar emocionalment en aquest confinament als vostres fills/es, els nostres enyorats alumnes. Us volem recordar amb respecte i estima que no sou monitor/es de jocs ni mestres, que sou mamá i/o papá i heu de fer d’això. Això vol dir jugar per suposat i acompanyar en les feines que tenen, però el més important que poden rebre en aquests dies no són jocs, ni manualitats, sino el vostre temps! Temps per escoltar-los i per poder respectar el seu propi temps. Temps de qualitat amb els fills/es engloba molt més que manualitats, contes i jocs, és també fer el llit, preparar l’esmorzar, netejar, doblegar la roba, vestir-se sol/a, parar la taula…totes aquestes coses que formen part del nostre dia dia i que ara podem fer JUNTS mentre parleu, us expliqueu anècdotes o simplement en silenci i sense sentir allò de “corre que hem d’anar a no se on o corre que arribem tard a l’escola”. Aprofitem aquest confinament per conèixer el nostre fill/a i donar-li suport, respecte, escalf, atenció i sobretot estima.

Pensem que en un moment com aquest en el que les emocions dels nens/es i les nostres van canviant cal tenir a mà recursos i llegir sobre el tema per això us hem preparat aquesta secció:

I no podia faltar el treball relacionat amb identificar i gestionar les emocions amb els colors!

• El Monstre de colors de Anna Llenas. (Proposta de trebal)Alguna vegada us heu fet un embolic amb les vostres emocions? Doncs això mateix li ha passat al Monstre de Colors, que haurà d’aprendre a posar en ordre l’alegria, la tristesa, la ràbia, la por i la calma. Amb aquest magnífic àlbum il·lustrat i les seves il·lustracions expressives, el vostre fill podrà identificar amb facilitat les diferents emocions que viu durant el dia.

I com ens diria l’Imma, la mestra d’infantil, amb paraules del Carles Parellada “L’amor és l’energia que genera la vida i la pauta que connecta totes les coses”.?

Ànims, ja queda menys per retrobar-nos! ?