ELS ALUMNES DE 2N VAN D’EXCURSIÓ A LA VINYA!

Observant la vinya

Dimarts, 25 d’octubre de 2022, les papallones i els conills vam anar a observar una vinya. Aquesta vinya és en un camí al costat del Balcó de les Clotes. Des de l’escola vam trigar 15 minuts. Vam tenir molta sort perquè vam veure un conill al costat del camí de terra. Vam caminar una miqueta més i vam trobar la vinya. Allà vam observar el cep i les seves parts: el circell, els pàmpols, la soca i les vergues. A més a més, vam veure el raïm que s’havia assecat i s’havia convertit en pansa. Vam descobrir que aquella vinya estava collida per una màquina i sabeu com ho vam saber? Vam mirar si hi havia l’esquelet del raïm i sí que hi era, això vol dir que està agafat a màquina, si l’haguessin agafat a mà no hi hauria l’esquelet. Per acabar vam explorar la vinya lliurement per veure si hi havia més coses i vam tornar caminant, suats, bruts i molt cansats.