Resum de l’Assemblea General Ordinària

La sessió comença amb l’aprovació per unanimitat de l’acta de l’anterior Assemblea General ordinària. S’explica que el principal punt que s’hi va debatre va ser l’augment de la quota anual de 40 a 45€ per família, independentment del nombre de fills/es.

Els representants de la junta expliquen que aquest curs 2023 – 2024 estarà marcat pel relleu que hi ha d’haver al capdavant de l’entitat, ja que és el darrer del mandat dels actuals càrrecs principals: president, vicepresidenta, tresorera i secretària.

S’explica que es va fer una crida a començaments de curs per incorporar noves famílies a la junta i que hi va haver una bona resposta. Per tant, el relleu sembla que està garantit. En el futur s’informarà del procediment legal que ha de seguir l’AMPA per a fer efectiu el relleu en la seva junta directiva.

La sessió continua amb un repàs de les principals comissions de l’AMPA i la seva activitat. Tant del curs 2022 – 2023 com del curs actual.

En l’apartat de les extraescolars es parla de la complexitat del procés i de la poca participació que hi ha hagut tot i els esforços per oferir una programació atractiva i assequible. S’apunta la possibilitat de llençar l’oferta al juny perquè les famílies es puguin organitzar amb més antelació i un dels pares assistents demana que s’estudiï la possibilitat d’oferir extraescolars en l’espai de migdia. Des de la comissió de menjador s’explica que hi ha dificultats logístiques (no hi ha conserge en aquesta franja horària i les activitats han de ser obertes a tothom, es quedin o no al menjador). També es qüestiona si hi hauria demanda. La petició, però, es posarà en coneixement de la comissió d’extraescolars per a valorar-la.

També s’explica el funcionament actual de l’AMPA, que és una entitat sense ànim de lucre i no pot cobrar directament a les famílies en no estar donada d’alta com a activitat econòmica. Aquesta condició fa, per exemple, que no es gestionin directament les extraescolars o que no es pugui signar el conveni del Casal d’estiu que ha marcat l’Ajuntament de Vilafranca en els darrers tres cursos. Algunes famílies es qüestionen si aquesta manera de funcionar no és massa limitadora. Els membres de l’actual junta directiva expliquen que no poden assumir la complexitat que suposaria que l’entitat fos donada d’alta, amb tot el coneixement i el temps a dedicar que això implica, i que el model actual ha estat ratificat en assemblea. S’explica que la propera junta pot prendre una decisió al respecte prèvia consulta a les famílies associades.

En l’apartat de menjador s’explica com funciona el servei i es fa un bon balanç de la incorporació de la figura de la psicòloga per a detectar possibles problemes que es donin durat l’espai de migdia. També s’expliquen les millores en el mobiliari del menjador i l’equipament de la cuina.

Sobre les acollides, la junta manifesta la seva preocupació pel funcionament del servei d’acollida de tarda perquè, tot i que s’han fet alguns canvis, va en detriment del servei de biblioteca. Es posa de manifest la necessitat de reformular el servei sense perdre un dels projectes essencials de l’AMPA, la biblioteca de l’escola.

S’expliquen la resta de comissions en la línia de la informació que apareix a la memòria del curs 2022 – 2023 i el projecte de gestió del curs 2023 – 2024. Com a projecte principal del curs vigent hi ha la renovació del pati, de resultes d’un projecte de pressupost participatiu que es ve arrossegant des de l’inici del mandat. Les estructures ja estan encarregades i ara és a mans de l’escola poder començar la seva instal·lació. L’AMPA dedica a aquest projecte una partida de 5.000€ que estava assignada ja des de l’anterior junta.

Una de les novetats importants és la creació de la comissió d’inclusió, que aviat serà presentada a tota la comunitat educativa. Dues integrants de la comissió expliquen que és important tenir una mirada inclusiva global perquè tothom pugui tenir les mateixes oportunitats siguin com siguin les seves capacitats.

En el transcurs de la sessió hi ha un cert debat sobre la poca participació de les famílies i alguns dels presents creuen que s’hauria d’incentivar la relació entre la comunitat educativa amb més activitats obertes. Un dels assistents proposa guiar d’una manera més directa la participació, per exemple, quan es preparen els llibres reutilitzats, via grups de delegats.

En l’apartat de fiscalitat i tresoreria, la tresorera explica que les despeses es van incrementant i per això es va decidir augmentar la quota  en l’anterior assemblea. L’entitat està sanejada i té recursos però cal ser prudents. Recorda, per exemple, que si es trenca un electrodomèstic de la cuina, l’AMPA se n’ha de fer càrrec.

El pressupost pel curs 2023 – 2024 s’aprova per unanimitat de vots de les persones assistents.

L’esperit de la junta actual continua sent tenir un balanç final zero i cloure el mandat com han funcionat econòmicament des del 2020.

La sessió es desenvolupa amb diàleg obert entre les persones assistents i les intervencions en el torn de precs i preguntes giren al voltant del funcionament en comissions de l’entitat. La junta explica que es fan reunions periòdiques i que la comunicació es fa a través de grups de WhatsApp.

Al final de la sessió el president fa un agraïment a les persones de la junta i a l’administrativa per la seva manera de treballar durant el mandat.