SETMANA DE LA CIÈNCIA CURS 2021-22

Aquests dies hem celebrat la setmana de la ciència a l’escola. Entre d’altres activitats, els nens i nenes de tots els cicles han pogut gaudir d’uns enigmes científics acompanyats d’uns experiments relacionats amb la temàtica d’enguany, els colors.

Els alumnes d’educació infantil han pogut experimentar amb la llet màgica! Han barrejat llet amb petites gotes de colorant i després, amb un bastonet, hi han afegit sabó per rentar els plats. Mireu, mireu que bé que s’ho han passat!

Les nenes i els nens de cicle inicial han experimentat amb les propietats del vinagre i el bicarbonat. Han fet hipòtesis de que podria passar si els barregessin i la reacció de les molècules en fer-ho. Després han realitzat l’experiment. Ha sigut molt divertit!

Els alumnes de cicle mitjà han observat la reacció entre l’aigua amb colorant i l’oli. Després d’esbrinar quins eren aquests dos líquids de diferents colors que no han aconseguit barrejar, han observat la seva reacció en tirar-hi una pastilla efervescent. Han quedat ben sorpresos!

Els alumnes de cicle superior amb l’ajuda d’una ampolla de plàstic i un dispositiu electrònic han creat una projector d’hologrames. Han observat la refracció de la llum en entrar en contacte amb un objecte transparent i la projecció d’una imatge en tres dimensions. Ha estat tota una experiència!

Marc, Mireia, Carla i Andrea.