Suspensió temporal de les activitats extraescolars

A conseqüència de l’enduriment de les mesures restrictives decretades per la Generalitat per contenir la propagació de la Covid-19, les activitats extraescolars han quedat prohibides almenys durant 15 dies. Per aquest motiu, des de l’AMPA ens veiem obligats a suspendre totes les activitats extraescolars que es fan en horari no lectiu a l’escola Mas i Perera a partir d’aquest divendres 30 d’octubre i, en principi, fins al 16 de novembre.

Les empreses proveïdores no cobraran a les famílies el període durant el qual les activitats estiguin aturades. Cada empresa es posarà en contacte amb les famílies per aclarir els dubtes relacionats amb aquesta situació.

Si hi ha qualsevol canvi, us n’informarem el més aviat possible. En cas de necessitar més informació, escriviu-nos al correu electrònic ampamasiperera@gmail.com.

Sobre les noves restriccions en matèria d’extraescolars
Segons les noves mesures de la Generalitat, les activitats extraescolars queden prohibides durant almenys els propers 15 dies amb l’excepció d’aquelles que es fan en horari lectiu, és a dir, durant el temps del migdia, i que no impliquen la barreja de grups bombolla. No es consideren activitats extraescolars, per ser ensenyaments reglats, els ensenyaments de règim especial i la formació que imparteixen els centres d’educació d’adults i escoles oficials d’idiomes. Això afecta, per tant, les activitats que s’organitzen als centres educatius fora de l’horari lectiu, qualsevol curs d’idiomes, activitat d’esplai, taller, etc. I també tot l’esport federat, que ja s’havia vist afectat per la decisió, fa dues setmanes, de suspendre totes les competicions que no fossin de categories professionals. Aquesta prohibició es manté durant quinze dies més, i de fet es decreta el tancament de totes les instal·lacions esportives, a excepció de les de tecnificació i les que hagin d’acollir alguna competició professional.

Sobre les noves restriccions en l’àmbit educatiu en general
– Universitats: tota la docència ha de ser virtual i només es mantindran com a excepció les pràctiques i les avaluacions, extremant les mesures de protecció. – Batxillerat i cicles formatius: reducció de l’activitat presencial. Desenvolupar totes aquelles activitats que es puguin de forma telemàtica.
– Se suspenen les activitats de lleure infantil i juvenil, l’esport escolar i les activitats extraescolars que es realitzen fora de l’horari lectiu habitual.
– Es mantenen les extraescolars que organitzen els propis centres si aquestes es realitzen amb els grups estables de convivència de les activitats lectives.

Més informació al web del Departament d’Educació.