Resum de l’assemblea general de l’AMPA

L’assemblea general ordinària de l’AMPA serveix per donar compte de l’activitat realitzada durant el curs anterior i explicar els projectes actuals i futurs. Malauradament la convocatòria no va comptar amb gaire assistència. Només una quinzena de famílies hi va participar malgrat es va oferir la possibilitat de seguir la trobada de forma presencial i telemàtica alhora.

Aprovació dels comptes i canvis a la junta

L’aprovació dels comptes del curs passat i el pressupost de l’actual va ser un dels punts destacats de l’assemblea. D’altra banda, el fet que hi hagi menys alumnes a l’escola ens ha fet reflexionar sobre la possibilitat d’incrementar la quota – ara són 40€ per curs i família, independentment del nombre de fills/es-. De moment, la situació financera de l’AMPA no és preocupant i es va aprovar mantenir la quota el curs vinent.

Malgrat tot, és important comptar amb la col·laboració del màxim de famílies per poder mantenir l’activitat actual. Per això s’ofereixen totes les facilitats per poder assumir el pagament de la quota.

D’altra banda, es van comunicar i aprovar alguns canvis a la junta per manca de disponibilitat d’algunes de les seves integrants. Entre aquests canvis hi havia el relleu a la tresoreria. La junta actual és la següent:

• President: Francisco Javier Cantero Asegurado
  • Vicepresidenta: Goretti Martinez Pena
  • Tresorera: Yolanda Moya
  • Secretària: Isabel Pinar Ortiz
  • Vocals: Maryam Bentayab, Estela Sánchez Campos, Alba Fuentes Bachs, Lorena Orofino Miras, Laura Ojeda Ruiz, Mònica Ferrer Vidal i Lourdes Ràfols Nieto

La fins ara responsable de les activitats extraescolars, Alba Fuentes, serà rellevada per Maryam Bentayab i Estela Sánchez. Tot i així, continua a la junta per organitzar xerrades d’interès per a les famílies, un dels projectes que vam iniciar el curs passat i que volem continuar.

Model d’entitat

Durant l’assemblea es va debatre sobre el model d’associació que volem ser, donat que tot el sistema està empenyent les entitats formades per persones voluntàries cap a una manera de funcionar pràcticament “empresarial”.

Les persones presents a l’assemblea vam considerar, per unanimitat, que el nostre model d’AMPA ha de tenir com a objectiu el benestar de l’alumnat i el suport a les famílies i no ha de perseguir cap benefici econòmic. D’aquesta manera es van descartar funcions que implicarien donar d’alta l’entitat per generar activitat econòmica: un exemple seria vendre l’equipació esportiva de l’escola o oferir directament les activitats extraescolars enlloc d’exercir d’intermediaris.

En aquest sentit, s’està pensant una manera de reformular el servei d’acollida de tarda perquè sigui una mena d’intercanvi.

Aquest model d’associació deixa en suspens l’organització del casal d’estiu, ja que l’Ajuntament de Vilafranca, titular de les instal·lacions de l’escola, obliga a signar un conveni pel qual l’AMPA ha d’estar donada d’alta d’activitat econòmica.

Memòria i projecte

Durant l’assemblea es van explicar les activitats dutes a terme durant el curs 2020 – 2021, el primer de la junta actual, que va estar clarament marcat per la pandèmia de Covid-19. La voluntat de la junta va ser sempre oferir activitats i serveis en la mesura que ho permetia la normativa vigent. Es van organitzar activitats extraescolars, xerrades on-line, la campanya ‘Posa’t la gorra’, concursos, una petita celebració de final de curs i es van reformular el menjador i la biblioteca. També es va millorar substancialment la comunicació i es va posar en marxa un compte d’Instagram.

Pel curs present, els objectius passen per seguir millorant la comunicació, consolidar el canvi de l’empresa de menjador, dinamitzar la comunitat educativa amb xerrades i jornades obertes a la comunitat (tenint en compte que s’han relaxat les restriccions d’accés als centres escolars) i engegar un projecte de pressupost participatiu per millorar l’escola.

Agraïment als delegats i delegades

La junta també va voler agrair la seva col·laboració als delegats i delegades de classe.

• P3 A Maryam Bentayab i P3 Carol Martín
  • P4 A Josep A. Teruel i P4 B Cati González
  • P5 A Toni Antúnez i P5 B Alfredo Muñoz
  • 1r A Vanessa Ruiz i 1r B Faust Sánchez
  • 2n A Karen Moscoso i 2n B Sonia Castillo
  • 3r A Laura Jiménez i 3r B Sonia González
  • 4t A Maite Almirall i 4t B Roser Montané
  • 5è A,B i C Iris Salat i Jéssica Sánchez
  • 6è A,B i C Alba Fuentes i Kiko Cantero

També es va recordar que si qualsevol persona vol col·laborar amb l’AMPA serà benvinguda.