Protocol gestió de casos de Covid-19 a les extraescolars

Per decidir les actuacions de control quan hi hagi un cas confirmat o en situació de brot epidèmic es tindrà en compte, per part dels serveis de vigilància epidemiològica, el tipus d’activitat i la situació immunitària dels contactes. Segons l’estat immunitari de la persona es diferencien:

• Persones immunitzades: són les que han passat la covid-19 en els darrers 3 mesos (amb prova diagnòstica que ho confirmi) i/o que tenen la pauta de vacunació completa.
  • Persones no immunitzades: són les que no han passat la covid-19 en els darrers 3 mesos i que no tenen la pauta de vacunació completa.

Les activitats extraescolars que s’ofereixen a l’escola Mas i Perera quedarien classificades de la següent manera segons el protocol actual.

Activitats d’alt risc: Bàsquet, Futbol i Taekwondo
Activitats en les quals hi ha un contacte físic estret amb una alta probabilitat d’haver-se produit aerosols per algunes de les persones que componen el grup.

Grup constant
Persones immunitzades  – No quarantena
Persones no immunitzades – Quarantena
En la fase actual de la pandèmia no es duu a terme prova diagnòstica.

Activitats de risc mitjà: Iniciació a la rítmica
Activitats en les quals es produeix un contacte estret de forma esporàdica, contacte físic amb distància entre els components del grup o activitats participatives amb to de veu normal.

No es durà cap actuació ni en immunitzats ni en no immunitzats. Cal que totes les persones facin control de símptomes i, si apareixen, iniciïn un període d’aïllament de 7 dies. En cas de simptomatologia moderada o greu caldrà posar-se en contacte amb el centre d’atenció primària.

Activitats de baix risc: Teatre de titelles, Robòtica, Escacs, Dibuix i Anglès
Activitats en les quals no es produeix contacte estret entre els participants i no hi ha participació oral activa.

No es durà cap actuació ni en immunitzats ni en no immunitzats. Cal que totes les persones facin control de símptomes i, si apareixen, iniciïn un període d’aïllament de 7 dies . En cas de simptomatologia moderada o greu caldrà posar-se en contacte amb el centre d’atenció primària.

Consulteu el protocol complet aquí.